پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ |۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 11, 2024
تصاویر /  همایش مسئولین هیئت‌های حسینی و فرماندهان انتطامی استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه عزادار امام حسین(ع) باید نسبت به موضوعات مختلف در جامعه احساس مسئولیت داشته باشد، گفت: اگر ظلمی وجود دارد باید در مقابل آن ایستاد، تفاوتی ندارد ظلم در غزه باشد یا در خانواده.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی روز گذشته در همایش مسئولین هیئت‌های حسینی و فرماندهان انتطامی استان، با بیان اینکه در جامعه اسلامی مومنان نسبت به هم مسئولیت و ولایت دارند، اظهار داشت: همان طور که پدر برای رشد فرزندش تلاش می‌کند، در جامعه اسلامی نیز مردم نسبت به یکدیگر باید اینگونه باشند.

وی با اشاره به اینکه در توصیف جامعه ایمانی در کلام امام حسین(ع)، اولین موضوع امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر این فریضه الهی در جامعه اجرا شود، تمام فرایض نیز زنده خواهند شد.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه عزادار امام حسین(ع) باید نسبت به موضوعات مختلف در جامعه احساس مسئولیت داشته باشد، ابراز کرد: اگر ظلمی وجود دارد باید در مقابل آن ایستاد، تفاوتی ندارد ظلم در غزه باشد یا در خانواده.

وی افزود: نیاز داریم تا مخاطبان ما در هیئت‌ها عدالت محور و مطالبه‌گر عدالت باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه امروز جمعیت یک‌ و نیم میلیاردی مسلمانان با سکوت خود در برابر جنایات رژیم صهیونیسیتی به تماشاگر تبدیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: تنها جمهوری اسلامی ایران، یمن، حزب الله لبنان و چند کشور اسلامی در برابر ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل در جامعه اسلامی وجود اختلافات است، یادآور شد: امروز باید حرف‌های امام حسین(ع) را بشنویم و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر جایگاه و اهمیت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع)، اظهار کرد: گریه بر امام حسین(ع)، حضور در این دستگاه و پوشیدن پیراهن عزای اباعبدالله(ع) افتخار است و باید قدر آن را بدانیم.

وی تصریح کرد: در مراسم‌ها از ظرفیت سخنرانان در راستای تبیین معارف سیدالشهدا(ع) استفاده شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در تأمین نظم و امنیت جامعه، ابراز کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری در فضایی امن، مرهون تلاش‌های شبانه روزی نیروهای انتظامی و امنیتی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha