چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
ماهوتیان

حوزه/ مکتب امام حسین(ع)، مکتب هدایتگری، روشنگری و برترین مدرسه آزادگی و مکتب عقلی، عاطفی و قلبی است.

مریم ماهوتیان، معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه(الرسول سلام الله علیها) قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام را خدمت همه شیعیان جهان، بیان کرد: مکتب امام حسین علیه‌السلام، مکتب هدایتگری، روشنگری و برترین مدرسه آزادگی و مکتب عقلی، عاطفی و قلبی است، در این مکتب ما موانع فکری و راهکارهای عملی و لوازم انتظار را می آموزیم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول سلام الله علیها گفت: شیعیان باید تکلیف خود را متناسب با زمانه تنظیم کرده و در رکاب امام حاضر تلاش کنند در زمان امام حسن علیه السلام که ایشان تصمیم به صلح گرفت، تکلیف شیعیان صبر بود و در زمان امام حسین علیه السلام که ایشان تصمیم گرفت به قیام، تکلیف ایستادن در میدان نبرد.

مریم ماهوتیان افزود: منتظران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تکلیف، تشکیل یک حکومت جهانی دین خدا و یاری کردن این حکومت و آماده سازی جهان برای ظهور و بیدار کردن مردم جهان است، و داشتن امید نسبت به آینده، چرا که ناامیدی انسان را از تلاش باز می دارد.

وی افزود: یکی از مهم ترین وظایف مبلغین، جهاد تبیین می باشد و یکی از راهکارهای موفقیت مهارت آموزی و نگاه تخصصی به موضوع است، امروز ما به مادرانی که عارف به امام زمانشان باشند نیازمندیم مادرانی که فرزندانشان را بر اساس محبت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تربیت کنند و مادرانی که نگذارند نسل بعد بر اساس جاهلیت زندگی کنند و بر اساس جاهلیت بمیرند.

مریم ماهوتیان اشاره کرد: دو شاخصه مهم مکتب امام حسین علیه السلام صبر و امید است که باید همه شیعیان با محوریت این دو شاخصه در مسیر انقلاب و قرآن گام بردارند.

وی در پایان اظهار داشت: مبلغین مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) در ایام محرم برنامه های مجازی و میدانی متفاوت و جذاب را برگزار می کنند این برنامه ها با محوریت شعور حسینی و تحکیم خانواده می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha