دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
نشست عاشورایی

حوز/ استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: مکتب حسینی، مکتب انسان سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم کابوسی در ویژه مراسم دهه اول محرم که در مؤسسه قرآنی این مدرسه با حضور طلاب و شماری از بانوان شهرستان گرگان برگزار شد، مکتب حسینی را مکتب انسان‌سازی برشمرد و اضافه کرد: امام حسین(علیه‌السلام) چراغ هدایت و کشتی نجات برای رسیدن به کمالات انسانی است، لذا باید حقیقت مکتب امام حسین(علیه‌السلام) و فلسفه قیام حسینی شناخته شود.

استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گفت: امام حسین(علیه‌السلام) قیام کرد تا اسلام، سنن اسلامی، مقررات و قوانین اسلامی حفظ شود و زنده بماند، «اشهد انک قد اقمت الصلوة و اتیت الزکوة و امرت بالمعروف و نهیت بالمنکر و جاهدت فی الله حق جهاده».

خانم کابوسی به اهمیت احیاء عزای حسینی اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن واقعه عاشورا برای این است که عظمت امام حسین(علیه‌السلام) را درک کرده و اشکی که ریخته می‌شود از روی معرفت باشد تا ان‌شاءالله اهل حق و حقیقت شویم.

وی در بحث از تحریفات عاشورا؛ تحریف را منحرف کردن چیزی از مسیر اصلی خود دانست و افزود: نگذارید حادثه عاشورا فراموش و دستخوش تحریف شود، خطر تحریف فوق العاده زیاد است.

مبلغ حوزه در تبیین تحریف گفت: تحریف ضربت غیرمستقیم است که از ضربت مستقیم کاری تر است، حیات و زندگی شما و انسانیت و شرف شما به اهداف قیام واقعه عاشورا بستگی دارد؛ لذا به این وسیله می توانید اسلام را زنده نگه‌ دارید.

مبلغ حوزه در پایان بر شناخت تحریفات تاکید کرد و آن را از جمله وظایف جامعه روحانیت برشمرد که باید اهداف و پیام‌ واقعه عاشورا را بدرستی برای مردم بازگو کرده و جلوی تحریفات را بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha