دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
حسن شامی

حوزه/ حجت الاسلام شامی گفت: باید همراهی با امام حسین(ع) یکی از بزرگترین آرزوهای ما باشد والبته این مسئله هم باید خودش را در عمل نشان دهد و به منصه ظهور برسد وگرنه مثل خیلی ها که از اسلام فقط نماز خواندن و دعا کردن را یاد گرفته بودند امام خود را تنها خواهیم گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن شامی امروز در همایش شیرخوارگان حسینی که در مسجد یازهرا(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به روایت ریان بن شبیب از امام رضا(ع) اظهار داشت: در ایام محرم در کنار عزاداری بر امام حسین(ع) و پوشیدن پیراهن سیاه و عزای حضرت، نباید از دعا و حوائج خواستن غفلت کنیم که دعای حضرت زکریا در ماه محرم مورد اجابت قرار گرفت و خدای متعال به ایشان فرزند عطا کرد.

وی ادامه داد: در اسلام چهار ماه به عنوان ماه حرام معرفی شده اند که قتل و خونریزی در این چهار ماه که محرم الحرام هم جزو آن هاست حرام اعلام شده است و این حرمت مربوط به قبل از اسلام است و حتی جاهلیت قبل از اسلام با آن همه خباثت و دوری از معنویتی که داشتند حرمت این ماه را نگه می داشتند اما افرادی که نام اسلام بر خود نهاده و خود را مسلمان می دانستند حرمت نبی مکرم اسلام و فرزندانش را حفظ نکردند و خون فرزندان پیامبر را ریختند و اهل و عیالش را به اسارت بردند.

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: همه ما مسلمانان وظیفه داریم حرمت این ماه را حفظ کنیم و به دیگران نیز در مورد آن تذکر بدهیم و با توجه به گسترش فضای مجازی و نفوذ دشمنان دین و مذهب به اجتماع مسلمانان بعضا شاهد هستیم که عده ای از روی عمد و عده ای از روی غفلت، حرمت این ماه را نگه نمی دارند و نباید این مسئله عادی انگاری شود.

وی افزود: یکی از مهم ترین سفارشات امام رضا (ع) به ریان بن شبیب گریه بر امام حسین (ع) است و حضرت فرمود که گریه بر سیدالشهدا در ماه محرم موجب بخشش گناهان می شود و اگر می خواهیم خدا را روز قیامت ملاقات کنیم در حالی که هیچ گناهی بر ذمه ما نیست باید برای سیدالشهدا از روی معرفت گریه کنیم.

حجت الاسلام شامی با تاکید بر زیارت امام حسین (ع)، گفت: زیارت حضرت سیدالشهدا از مستحبات موکد است و در همه اعیاد و مناسبت های دینی که عبادت و دعا در آن مورد تاکید قرار گرفته است یکی از اعمال مهم آن زیارت سیدالشهدا (ع) است که امام صادق (ع) فرمودند: هرگاه، راه بعضی از شما دور و از خانه اش تا قبور ما مسافت بسیار باشد، در فضای باز قرار گیرد و دو رکعت نماز بخواند و با اشاره به سوی قبور ما سلام کند که تحقیقاً به ما می رسد.

وی عنوان داشت در دین اسلام تولی و تبری با هم همراه هستند و همان اندازه که لازم است نسبت به اهل بیت علیهم السلام ولایت داشته باشیم و با دوستان و محبین ولایت ارتباط داشته باشیم باید از دشمنان اهل بیت هم تبری بجوییم و یکی از نشانه های تبری از دشمنان اهل بیت لعن قاتلین اباعبدالله الحسین و دشمنان حضرت است.

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: باید نسبت و جبهه خودمان را با دشمن مشخص کنیم و نمی شود کسی دم از امام حسین و اهل بیت علیهم السلام بزند و با دشمنان اسلام و انقلاب هم رفاقت کند و لذا جبهه بندی با دشمنان دین و مذهب از لوازم شیعه امام حسین (ع) بودن است.

وی ادامه داد: ما در برابر تمام اقدامات، اعمال، حرف ها و گفتارمان و رای هایی که به دیگران دادیم و رای هایی که ندادیم مسئول هستیم و نمی شود کسی شیعه امام حسین(ع) باشد اما در انتخاب های خودش مباحثی را مقدم قرار بدهد که در مکتب امام حسین (ع) جایی ندارند.

حجت الاسلام شامی افزود: باید همراهی با امام حسین (ع) یکی از بزرگترین آرزوهای ما باشد والبته این مسئله هم باید خود را در عمل نشان دهد و به منصه ظهور برسد وگرنه مثل خیلی ها که از اسلام فقط نماز خواندن و دعا کردن را یاد گرفته بودند امام خود را تنها خواهیم گذاشت.

وی گفت: باید خودمان و اهل و خانواده مان را در حصار و حصن اهل بیت و ولایت قرار دهیم که ذره ای جدایی از ولایت انسان را به خسران دنیا و آخرت می کشاند و نباید حب و محبت های دنیوی ما را از محبت و ارادت به اهل بیت علیهم السلام باز دارد.

کارشناس دینی تاکید کرد: امام مختص و منحصر در زمان و مکان خاصی نیست و قیام امام حسین (ع) قیام حق علیه باطل در جهت احقاق حقوق مردم و خدای متعال بود و امروز هم این قیام وجود دارد و ندای هل من ناصر سیدالشهدا در عالم پیچیده است و اگر ما این ندا را بشنویم و به دلیل محبت ها و موانع قلبی و درونی از آن سرپیچی کنیم خسرالدنیا و الاخره خواهیم شد.

وی در پایان گفت: امام حسین (ع) با قیام خود شاخص ها و الگوهای شیعه و مدیریت و رهبری صالح جهانی را مشخص کرد و ما امروز باید با تبعیت از جبهه حق در جهت خدمت به شیعه و اسلام باشیم و جبهه مقاومت و حق و اسلام را در برابر کفر و شرک جهانی تقویت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha