سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
ل

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: یکی از دغدغه‌های جدی هر خانواده‌ای، تربیت فرزندان است و دغدغه دارند چگونه فرزندان خود را از کمین گرگ‌های دندان تیز کرده حفظ کنند. یکی از راه‌های مراقبت از کودکان، تلاش برای حضور آن‌ها در مراسمات عاشورایی است و اگر معرفتشان را نسبت به امام حسین(ع) افزایش دهیم ۵۰ درصد از مسیر تربیت کودکان هموار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده شب گذشته در حضور عزاداران روستای پشته علی‌آباد شهرستان میناب، اظهار کرد: شهرستان میناب از نظر موقوفات در سطح استان هرمزگان جایگاه اول را دارد.

وی با ذکر این نکته که مردم میناب همواره در عرصه‌های دینی و مذهبی حضوری گسترده و مکثری دارند، عنوان کرد: موقوفات نشان دهنده عمق معرفتی مردم یک منطقه نسبت به دین و محبت به اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: مراسمات عزاداری گسترده‌ای که در شهرستان میناب برگزار می‌شود که این امر نشان دهنده ارادت مردم این منطقه به اهل بیت و امام حسین (ع) است و برنامه‌های با شکوهی در ایام محرم در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: برخی از سنت‌های عزاداری شهرستان میناب باید به سطح استان هرمزگان تسری پیدا کند؛ چرا که دارای شور و شعور عمیقی است.

وی تشریح کرد: تعزیه در شهرستان میناب دارای موقعیت و جایگاه خاصی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که بهره‌گیری از هنر می‌تواند به انتقال مفاهیم کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برنامه‌های مرتبط با عاشورا، باران رحمت الهی است که به قدر سعه‌ و ظرفیت وجودی خود سعی کنیم از این باران پربرکت حسینی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده افزود: یکی از دغدغه‌های جدی هر خانواده‌ای، تربیت فرزندان است و دغدغه دارند چگونه فرزندان خود را از کمین گرگ‌های دندان تیز کرده حفظ کنند. یکی از راه‌های مراقبت از کودکان، تلاش برای حضور آن‌ها در مراسمات عاشورایی است و اگر معرفتشان را نسبت به امام حسین(ع) افزایش دهیم ۵۰ درصد از مسیر تربیت کودکان هموار خواهد شد.

وی با اشاره به تبلیغات سنگین دشمن بر علیه اسلام و معارف اسلامی، خاطرنشان کرد: از این جلسات حسینی پاسبانی کنید و تمام تلاش خود را برای تقویت آن به‌کار گیرید؛ چراکه این مراسمات انسان‌ساز است و به تقویت و رشد و کمال جامعه کمک می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha