سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
امام جمعه شهرستان بیجار

حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار گفت: بهترین مکان برای تربیت نسل مهدوی همین کانون خانواده‌ها است؛ بنابراین این وظیفه مهم و معنوی بر دوش شما مادران گرامی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام علی خورشیدی امروز در همایش شیرخوارگان حسینی شهرستان بیجار در سخنانی ضمن تسلیت ایام محرم حسینی، اظهار داشت: مراسم باشکوه امروز که به عنوان همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود جلوه ای از ارادت و عشق مردم این دیدار به اهل بیت علیهم السلام است.

امام جمعه شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: همایش شیرخوارگان حسینی دو هدف اساسی را دنبال می‌کند اولین و مهم‌ترین آن زنده نگه داشتن نام و یاد واقعه عاشورا به ویژه طفل ۶ ماهه امام حسین علیه السلام می‌باشد و انتظار داریم که مادران این نسل را به خوبی تربیت کنند.

حجت الاسلام خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: بهترین مکان برای تربیت نسل مهدوی همین کانون خانواده‌ها است، بنابراین این وظیفه مهم و معنوی بر دوش شما مادران گرامی می‌باشد.

امام جمعه شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مادرانی که اخلاق دینی داشته باشند بی‌شک فرزندانی مومن و ولایتمدار تربیت می‌کنند، عنوان کرد: شما همه مادران امروز فرزندان خود را به عنوان یاوران حضرت مهدی (عج) تربیت می‌کنید که این از اجر بسیار بزرگی در دینمان برخوردار می‌باشد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دین اسلام برای همه شئونات زندگی انسان برنامه دارد که یکی از آنها تربیت اسلامی فرزندان در جامعه است.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: بی‌گمان اگر خانواده‌ای به اصول دینی و مبانی شرعی اعتقاد داشته باشد فرزندان آن خانواده نیز انسان‌هایی با ایمان و مهدی یاور خواهند شد.

امام جمعه شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود به موضوع فرزندآوری در کشور اشاره کرد و افزود: طبق آمار، نرخ فرزندآوری در کشورمان پایین‌تر از استانداردها می‌باشد بنابراین امیدواریم که این مسئله بسیار مهم در کشور با برنامه‌ریزی مسئولان برطرف شود.

حجت الاسلام خورشیدی افزود: رسول اکرم (ص) در زمان خویش همواره به دیگر کشورها مباهات می‌کردند و مایه مباهات ایشان جمعیت بسیار مسلمین بود، ولی امروز می‌بینیم که در کشور اسلامی خود ما دچار معضل فرزندآوری هستیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: امیدواریم مردم با بینش و بصیرت خود اصل ماجرا و اهمیت موضوع را به خوبی درک کنند و نسبت به فرزندآوری توجه بیشتری داشته باشند تا ان شاءلله کشور ما کشوری جوان باشد زیرا با این روند که می‌بینیم در آینده نزدیک ایران به عنوان یکی از کشورهای سالمند جهان شناخته می‌شود بنابراین باید جلوی این فاجعه بزرگ را بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha