سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
دهقانی

حوزه/ دومین نشست از سلسله نشست‌های دهه اول محرم الحرام در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان با عنوان "نقش تربیت اعتقادی در رشد انسان" برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محسن دهقانی، استاد مرکز پاسخگویی به شبهات، در نشست علمی با موضوع "نقش تربیت اعتقادی در رشد انسان" که در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد، گفت: اولین آسیب خانواده، عدم رشد فکری است.

وی با اشاره به اهمیت رشد فکری در کنار رشد جسمی، درک صحیح و بلوغ عقلی را شرط اصلی ازدواج دانست و افزود: "چهار مشکلی که در اثر عدم رشد عقلی به وجود می‌آید شامل لجبازی و پرخاشگری، خودکامگی، بی‌مسئولیتی و مقاومت در برابر تغییر است."

حجت‌الاسلام دهقانی با بیان روایتی از امام باقر(ع) که می‌فرمایند: "هیچ مصیبتی بالاتر از بی‌عقلی نیست"، به اهمیت عقل و جنود آن (سربازان) در برابر جهل پرداخت و گفت: "سربازان جهل، زشتی‌ها و بی‌تدبیری و سربازان عقل، خوبی‌ها و تدبیرها هستند."

وی برخی از آثار بی عقلی را شامل برخوردهای ناپخته، گیر دادن و غر زدن، اشتباه در تربیت فرزند، افزایش خطا و ناسازگاری، اتلاف وقت و عمر دانست.

گفتنی است در ادامه سلسله نشست‌های دهه اول محرم الحرام، برنامه‌های دیگری با عناوین مختلف در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha