جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
زر

حوزه / حجت الاسلام کتابچی گفت: جامعه ما بویژه جوانان نیاز به امید دارند و هیچ کسی حق ندارد به گونه ای صحبت کند که امید را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به حضور با شکوه جمعه گذشته مردم در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت : جمعه گذشته مردم ما از یک امتحان بزرگ الهی سربلند و پیروز خارج شدند و توانستند با یک حضور پر شکوه، خود و نظام اسلامی را به عنوان پیروز بزرگ عرصه انتخابات معرفی کنند.

امام جمعه قمصر به جهانی شدن حضرت علی اصغر اشاره کرد و افزود: به برکت انقلاب مردمی ایران و خون مطهر شهدا و مجاهدت و مقاومت شما مردم امروز در بیشتر کشورهای دنیا مراسم شیرخوارگان و روز جهانی حضرت علی اصغر بر پا بود.

وی با بیان اینکه چه بسا همین امروز دلهایی که با شنیدن جریان شهادت مظلومانه و دردناک و دلسوز حضرت علی اصغر به سمت مکتب اهلبیت علیهم السلام گرایش پیدا کردند. تصریح کرد: در شهر قمصر هم برنامه بسیار کم نظیری را شاهد بودیم که در واقع توسط همه مردم شهر و با همکاری تمام هیئات توسط هیئت فاطمیه در مسجد موسوی های محله سررود برگزار شد.

حجت الاسلام کتابچی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی قمصر را نماد وحدت و انسجام تمام هیئات مذهبی این شهر دانست و افزود: اینکه همه هیئات کنار هم، یک دل برای اربابشان نوکری می کنند یعنی در عین حالی که به محله های خودشون دلبسته هستند با همدیگر نیز رفیق و متحد هستند.

وی گفت: امیدوارم برنامه ریزان روز تاسو عا و عاشورای حسینی هم ضمن حفظ سنت های اصیل بتوانند طوری برنامه ریزی کنند که شبیه به امروز از همه شهر حضوری متحد و یکدل داشته باشند.

امام جمعه قمصر به مشارکت حدود ۵۰ درصدی مردم ایران علیرغم تمامی تبلیغات دشمنان و پروژه تحریم انتخابات اشاره کرد و یاد آورشد: نقطه اوج این حماسه را ایرانیان خارج از کشور خلق کردند که به‌طور مستقیم در آماج حملات و توهین‌های بی‌شرمانه عناصر خود فروخته ضد انقلاب قرار داشتند.

وی با بیان اینکه : دشمنان با فشار تحریم و در تنگنای اقتصادی قرار دادن مردم می خواهند ما در انتخابات مشارکت نداشته باشیم تا مشروعیت نظام را زیر سوال ببرند و جلوی رابطه اقتصادی و سیاسی سایر کشور ها با کشور ما را بگیرند که دوباره ملت غیرتمند و سر افراز ایران اسلامی به میدان آمد و دشمنان قسم خورده خود را به سخت ترین شکل شکست داد. : طرف دیگر قضیه اقتدار نظام مقدس ما در این بود که در کمتر از ۵۰ روز ثبت‌نام، تأیید صلاحیت، شکل‌گیری ستادها، تبلیغات، برنامه‌های تلویزیونی، تهیه مستندها، چاپ تعرفه‌ها، تشکیل حوزه‌های رای‌گیری و معرفی اعضای شعب، حفظ امنیت و... را با تدبیری هوشمندانه و با بهترین کیفیت انجام داد.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب باید مورد احترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد حتی کسانی که در دوره انتخابات مخالف سر سخت وی بوده اند.تصریح کرد: وظیفه امروز بنده و شما این است برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلام و تقویت جبهه مقاومت و حل مشکلات کشور به وی کمک کنیم.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه اگر نظام مردم سالاری دینی را قبول داریم باید رییس جمهور منتخب مورد احترام و حمایت همه باشد یاد آورشد: از رئیس‌ جمهور منتخب انتظار می‌رود فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی بر وفاق ملی متمرکز شود و از سرمایه‌ای که در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و مردم به آن اعتماد کرده‌اند، مراقبت کند.

امام جمعه قمصر مهمترین شعار و دغدغه رئیس جمهور منتخب را تحقق وحدت اجتماعی دانست و یاد آورشد: این خواسته و هدف بسیار درستی است که مورد مطالبه همه و نیاز کشوری است که دشمنانش دائم به دنبال ایجاد اختلاف در بین مردم و مسئولین آن است که البته با شعار و دستور درست نمی شود بلکه با عمل صحیح و سنجیده و دور شدن از افرادی که سوابق خوبی در همراهی با نظام اسلامی نداشتند محقق می شود.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب در راستای وحدت و همدلی، ارتباط و تعامل با تمام دوست داران نظام از تمامی طیف ها و جریانات سیاسی، نخبگان حتی اگر در انتخابات مخالف ایشان بودند استفاده نماید.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه جامعه ما بویژه جوانان نیاز به امید دارند و هیچ کسی حق ندارد به گونه ای صحبت کند که امید را از بین ببرد.گفت: با افزایش انسجام و وحدت امید به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و مقابله با تبعیض و فساد در دل مردم بیشتر می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha