جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
امام جمعه گرمی

حوزه/ یکی از ائمه جمعه اردبیل گفت: باید بدانیم که نهضت اباعبدالله(ع) زبان دارد و با انسان حرف می‌زند، ساکت و صامت نیست بلکه ناطق است و سخن می‌گوید و سخنان حکیمانه دارد و پیام‌های گرانقیمت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین صفری در خطبه اوّل نماز جمعه این هفته شهرستان گرمی، با اشاره به کلام نورانی امام حسین(ع) اظهار داشت: انسانی که پنج صفت در او نباشد خیری در او نیست که یکی از آنها عقل است.

امام جمعه گرمی، با استناد به کلام نورانی پیامبر اسلام(ص)، ده نشانه انسان عاقل را برشمرد و گفت: با این ۱۰ نشانه می‌توانیم عاقل بودن خود و دیگران را بشناسیم، البته مراد از عقل در اینجا عقل معاد است نه عقل معاش.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: ما باید به قیام امام حسین(ع) به عنوان یک مکتب نگاه کنیم که نحوه زندگی را به ما یاد می‌دهد، به عنوان یک چراغ راه نگاه کنیم که راه را به ما نشان می‌دهد، به عنوان یک کشتی نجات نگاه کنیم که در روزهای طوفانی می‌تواند ما را نجات دهد.

وی یادآور شد: باید بدانیم که نهضت اباعبدالله(ع) زبان دارد و با انسان حرف می‌زند، ساکت و صامت نیست بلکه ناطق است و سخن می‌گوید و سخنان حکیمانه دارد و پیام‌های گرانقیمت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین صفری، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای سامان دادن قیام خود به نیروی انسان بذل توجه نمود و شایستگان را به دور خود جمع کرد، ابراز کرد: گرچه ما حکومت اسلامی تشکیل داده‌ایم و کارهای بزرگی هم کرده‌ایم، اما در تربیت انسان متعهد موفق نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: نه مراکز علمی ما، نه مدارس ما و نه مساجد ما نتوانسته‌اند آنطوری که شایسته است انسان متخصص و متعهد تربیت کنند، نشانه‌اش هم این است که نزدیک به نیم قرن از انقلاب می‌گذرد و مبارزه با فساد اخلاقی و اقتصادی و سوء مدیریت شعار انتخاباتی ما شده است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به جوانان مذهبی، اظهار کرد: متاسفانه آن طور که باید از جوانان علاقمندی که به عشق به امام حسین خودشان هیات تشکیل داده‌اند حمایت نمی‌شود و حتی گاها به بهانه‌های مختلف برای آنها محدودیت ایجاد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است به جای پاک کردن صورت مساله به جهت دادن آنها توجه کنیم، جوانانی که به بهانه‌های مختلف به مجالس امام حسین(ع) آمده‌اند احساسات آنان را در راستای اهداف امام حسین(ع) سوق دهیم نه اینکه دست رد به سینه آنها بزنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha