چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ |۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 14, 2024
شمسی فر

حوزه/امام جمعه موقت خرم آباد گفت : احیا و ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی و بنیادین قیام امام حسین (ع)بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام بهروز شمسی فر امام جمعه موقت خرم آباد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای الغدیر شهرستان با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیان داشت : ماه های محرم و صفر فرصتی مغتنم برای تبیین و ترویج آموزه های دین مبین اسلام و مکتب و سیره اهل بیت (ع) در جامعه است.

وی با بیان اینکه احیا و ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی و بنیادین قیام امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان بوده است افزود : احیا و ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر هدف اساسی نهضت سید و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بود ، همان طور که آن امام همام فرمودند: «وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإِصْلاح فی أمَّةِ جَدِّی، أرِیدُ أَن آمُرَ بالمعروفِ و أنهی عن المنکر؛ من فقط برای اصلاح در امت جدم به پا خاستم، می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم».

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز اظهار داشت : باید با زبان مهربان و داشتن سعه صدر به تاسی از سیره اهل بیت(ع) و با در نظر گرفتن شرایط انجام فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نسبت به ترویج این فریضه در جامعه تلاش کنیم .

حجت الاسلام شمسی فر با بیان اینکه امام حسین (ع) دارایی و فرزندانش را برای حفظ دین اسلام و آموزه های قرآنی فدا نمودند خاطر نشان کرد : ما نیز باید در برابر این ایثار راه حق و حب علی و اهل بیت علیهم السلام را به فرزندانمان بیاموزیم.

وی گفت: حضرت زینب (س) در کربلا آنگاه که امام سجاد (ع) در بستر بیماری بودند، واقعه عاشورا را چنان باشکوه روایت کردند که اکنون اسوه صبر و الگوی استقامت در جهان هستند که باید به فرزندانمان سیره حضرت زینب (س)را آموزش دهیم.

خطیب نماز جمعه بر انجام عزاداری های مردمی،پرشور و خالصانه تاکید کرد و افزود : عزاداری های ماه های محرم و صفر باید به اشاعه فرهنگ استکبار ستیزی، دشمن شناسی و بصیرت افزایی در مقابله با توطئه های دشمنان منجر شود.

امروز همچنین به مناسبت نامگذاری هفته امر به معروف و نهی از منکر در مصلاهای استان سخنرانی‌های پیش از خطبه‌ها با محوریت امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد و برنامه میز خدمت در مصلای الغدیر خرم آباد نیز با هدف تبلیغ و ترویج این فریضه واجب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha