سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
امر به معروف

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: دلیل اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، نقش اساسی آن در تحقق دیگر احکام دینی است. بی گمان، اجرای درست آن، اجرای دقیق احکام دینی را و ترک آن، فراموشی احکام دینی را درپی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی دبیر ستاد امر به معروف استان امروز با حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام احمدی ضمن تسلیت ایام عزاداری سید وسالار شهیدان گفت: همه مسلمانان در همه جای جهان، مشمول حکم امر به معروف و نهی از منکر هستند و این موضوع وظیفه گروهی خاص نیست، بلکه در حقیقت، نوعی نظارت همگانی است.

وی افزود: این حکم را می توان در همه زمان ها در قالب گفتار و رفتار به اجرا در آورد و به افرادی خاص و اندک بر نمی گردد بلکه همه افراد را در برمی گیرد، به گونه ای که در حکومت اسلامی در صورت مشاهده لغزش و انحراف حاکمان، می توان آنان را نیز با وظایفشان آشنا ساخت.

دبیر ستاد امر به معروف استان قزوین بیان کرد: در متون اسلامی هیچ یک از عبادت ها و اعمال شایسته به جز امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان عامل برپایی دین و ضامن بقا و استمرار شریعت معرفی نشده است. امیرمؤمنان علی علیه السلام در این باره می فرماید: قِوامُ الشَّریعَةِ الْأَمْرُ بالمَعروفِ و النَّهْیُ عَنِ المُنْکَرِ.برپایی شریعت و نظام دین در امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام احمدی افزود: شناخت معروف و منکر، ارزیابی احتمال اثرگذاری فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، از شرایط مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام کاظملو ضمن عرض خوش آمدگویی و تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بهترین نشانه اهتمام فرد به امور خلق و توجه به مسائل مهم زندگی برادران دینی است. امر به معروف و نهی از منکر، یعنی احساس مسئولیت کردن در برابر ارشاد و یاری دیگران و سکوت نکردن در برابر اشتباه و گرفتاری دیگران، بلکه به هدایت و مدد او شتافتن. خداوند در قرآن کریم از زبان حضرت لقمان، خطاب به فرزندش می گوید: یا بُنَیَّ أَقِمِ الصَّلاةَ وَ أْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ اصْبِرْ عَلی ما أَصابَکَ إِنَّ ذلِکَ مِنْ عَزْمِ اْلأُمُورِ. پسرم! نماز را برپا دار و امر به معروف و نهی از منکر کن و در برابر مصایبی که به تو می رسد، شکیبا باش؛ چون از کارهای مهم است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: دلیل اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، نقش اساسی آن در تحقق دیگر احکام دینی است. بی گمان، اجرای درست آن، اجرای دقیق احکام دینی را و ترک آن، فراموشی احکام دینی را درپی دارد.

در پایان مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین و دبیر ستاد امر به معروف استان برای همکاری و پیشبرد اهداف امر به معروف ونهی از منکر تاکید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha