سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
عرفانی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: محرم بهترین فرصت برای احقاق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در جلسه امر به معروف و نهی از منکر ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و همچنین گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ظرفیت کِشتی امام حسین(ع) اندازه تمام جهان است، همانطور که اربعین حسینی را تماشا می‌کنید که از هر ملتی در اربعین حضور دارند.

وی افزود: ما اگر دل‌ها را به سوی منشأ هدایت و سعادت که به صورت طبیعی دارد کار خودش را می‌کند، رها کنیم و خیلی هنر داشته باشیم بتوانیم آن وهب‌های عصر و زمان خودمان را به این منشأ هدایت برسانیم، اصل هدایت و نجات، ائمه اطهار(ع) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: هیچ امر به معروف و نهی از منکری مقیاسش در اندازه و وسعت، به اندازه امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) نبوده و دنیا به خودش نخواهد دید، لذا بعد از قرن‌ها امام حسین(ع) هر ساله فرهنگ، مبانی فکری و نجات بخشی بشری‌اش تازه و تازه‌تر می‌شود و جمعیت عزاداران او نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.

دبیر شورای حوزه عملیه قزوین تصریح کرد: اگر دستمان را به هم بدهیم و با کمک مردم بستر را فراهم کنیم، فرهنگ امام حسین(ع) اثر خودش را می‌گذارد که در این راستا محرم بهترین فرصت برای احقاق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم آن فرهنگ غنی امام حسین(ع) را که منطبق بر فطرت انسان است برای مردم خوب جا بیاندازیم و نسل خودمان را سوار کشتی وسیع امام حسین(ع) کنیم و ظلمتی که استکبار جهانی ترسیم کرده را با چراغ هدایت حضرت، روشن نگه داریم کار خودمان را کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: وظیفه فردی ما در تبلیغ و امور دیگر انجام می‌گیرد، اگر بخواهیم کار گسترده‌ای انجام دهیم نهادها باید با هم دیگر جمع شوند و برنامه و تصمیمات صحیح و کلان بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha