چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
واقعه کربلا

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند گفت: نتیجه عزاداری واقعی بر امام حسین(ع)، مبارزه با ظلم و جور و عدم سازش با استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند صبح امروز در جمع بانوان عزادار مدرسه علمیه نرجس(س) بیرجند، اظهار داشت: پیامبر در مدت ۲۳ سال جزیره العرب را تسخیر کرد و بعد از آن اسلام به دیگر نقاط جهان رسید.

وی با اشاره به اینکه واقعه کربلا یک حادثه بسیار بزرگ بود که علاوه بر شهادت خاندان رسول گرامی اسلام(ص)، زنان و کودکان آنها نیز اسیر شدند، ادامه داد: علی رغم این واقعه بزرگ، بعد از چند قرن متاسفانه انحطاط جامعه اسلامی شروع شد.

وی با طرح این سوال که چرا آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) به خوبی تبیین نشد و دین مردم آفت زده شد، گفت: با کنار زدن خاندان رسول خدا(ص) بعد از وفات ایشان، جامعه اسلامی دچار سطحی‌نگری شد.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: مردم نباید به پوسته دین اکتفا کنند و در فهم دین، ولایت و عزاداری‌ها به مسائل سطحی بسنده نکنند.

حجت‌الاسلام مختاری، با بیان اینکه اسلام در برابر کفار پیروز شد اما بعد از وفات رسول گرامی اسلام(ص)، نگاه سطحی به دین باعث شد تا دین از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر(ص) خارج شود، ابراز کرد: برخی افراد تا وقتی که دین، زندگی مادی آن‌ها را تامین کند در مسیر آن حرکت می‌کنند در غیر این صورت احساس بی‌نیازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه عزاداری واقعی بر امام حسین(ع)، مبارزه با ظلم و جور و عدم سازش با استکبار جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که در سپاه یزید بودند فهم عمیق از دین و بصیرت سیاسی نداشتند، یادآور شد: یکی از راه‌های رستگاری، داشتن بصیرت و فهم سیاسی در بزنگاه و لحظات حساس است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha