چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
حجت الاسلام ابطحی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ابطحی بیان کرد: واقعیت واقعه کربلا مبارزه با ظلم، درس ایثار و فداکاری و فدا شدن به پای دین و جان فشانی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادق ابطحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، در خصوص بدعت و نوآوری هایی که دشمنان برای تحریف در واقعه عاشورا بوجود آورده اند بیان کرد: متاسفانه از آن زمانی که واقعه عاشورا اتفاق افتاده است تا کنون دشمنان به دنبال تحریف واقعیت های مسئله عاشورا بوده اند، از فردای روز شهادت امام، دشمن تلاش کرد با توجه به اینکه تمامی رسانه ها در اختیار یزید و یزیدیان بود و امام رسانه ای نداشت، مطلب را به گونه ای جلوه دهند که امام را مقصر این واقعه بدانند و یزید و یزیدیان را تبرئه کنند.

وی افزود: قافله اسرای کربلا واقعیت را برای مردم تبیین کردند و اهل بیت امام وقتی در روز اربعین به سرزمین کربلا با پیروزی برگشتند، اهداف امام را به ثمر رساندند.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: از زمان گذشته تا به حال دشمنان با بدعت هایی که در واقعه کربلا بوجود آورده اند در تلاش برای از بین بردن حقیقت واقعه کربلا بودند و امروز هم با شرایط رسانه ای که در اختیار دشمنان است دست از تحریف واقعه عاشورا برنداشته اند، زیرا آنها بر این باورند که این واقعه، برای جوامع اسلامی بُرد دارد و باعث ایجاد حرکت های عظیم در جوامع اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی اظهار داشت: فوکویاما نظریه پرداز آمریکایی اصالتا ژاپنی این سوال را مطرح کرده است که چرا جامعه شیعی از دیگر جوامع متفاوت شده است؟ این نظریه پرداز این سوال را در اجتماع صهیونیست ها مطرح کرد و سه دلیل ولایت، واقعه عاشورا و انتظار را دلیل این سوال دانست و این سه را به پرنده ای تشبیه کرد که افق پرواز بسیار بلندی دارد و تیرهای زهر آگین دشمن به آن نمی‌رسد.

کارشناس مسائل دینی افزود: فوکویاما این پرنده را زره به تن می‌داند که زره آن ولایت است و دارای دو بال سرخ و سبز است که بال سبز آن انتظار و بال سرخ آن عاشورا و اعتقاد به واقعه کربلاست و جامعه‌ی شیعی تا ولایت دارد و به انتظار اعتقاد دارد که آینده از آن او خواهد بود و حکومت شیعه را در عالم به پا میکند،تا مسئله کربلا بین ملت شیعه است ما نمی‌توانیم ملت را از پا در آوریم.

"مبارزه با ظلم، درس ایثار و فدا شدن برای دین" واقعیت واقعه کربلا است

وی با اشاره به روش های اخیر دشمنان برای تحریف واقعه کربلا و عاشورا خاطرنشان کرد: دشمنان اکنون افرادی را تربیت می‌کنند که واقعیات عاشورا را زیر و رو و تحریف کنند، آنها به تربیت روحانیون و مداحان می‌پردازد که عاشورا را به گونه ای دیگر جلوه دهند، مانند هیات هایی که صرفا برای گریه برای امام حسین(ع) تشکیل شده است، که الان تشیع لندنی گویای همین مسئله است و این ماموریت را دارد، در صورتی که واقعیت واقعه کربلا مبارزه با ظلم، درس ایثار و فداکاری و فدا شدن به پای دین و جان فشانی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی با بیان اهمیت حفظ و مراقبت واقعه‌ی کربلا که ۱۴۰۰ سال از عمرش می‌گذرد اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز بارها در جلسه مداحان که من در خدمت ایشان بودم، نسبت به حفظ این مسئله تذکر دادند و علما و روحانیون نیز به این موضوع حساسیت زیادی داشتند که این واقعه را بدون بدعت و انحرافات به دست نسل های آینده برسانیم.

وی پیرامون اهمیت جذب نوجوانان و جوانان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) گفت: یکی از مسائل مهم کربلا روح عاطفی و حماسی آن است که باعث ماندگاری آن حرکت عظیم شده است. تربیت نسل جوان از همین مجالس امام حسین (ع) آغاز شده است که ما در طول انقلاب نمونه آن را دیده ایم که بچه هایی که در زمان جنگ شرکت داشتند، مدافعان حرم و افرادی که امروز در میدان، مدافع ارزش های دینی هستند همه تربیت شدگان جلسات امام حسین (ع) هستند.

کارشناس مسائل دینی در ادامه افزود: امروز بیان واقعیات دین کار مهمی است که هم در جلسات باید به شبهات پاسخ داده شود و هم در پایان گوینده و سخنران باید با مستمع و جوانان تماس داشته باشد و با مطالعه و با توجه به نیازهای روز مطالب را برایشان مطرح کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی تصریح کرد: امروز جاذبه برای نوجوانان، بیان سخن زیبا، بیان واقعیت کربلا به شیوه های نو و احترام به جوانان در مجالس امام حسین (ع) است. امروز باید به نوجوانان میدان داده و اجازه دهیم خود را بروز دهند و برنامه و فعالیت های مختلف هیأت چه در پذیرایی و چه اداره هیأت به آنها سپرده شود. طرز برخورد مناسب، زبان بیّن با نوجوانان مسئله بسیار مهمی است که برای جذب آنان به مجالس امام حسین(ع)، مداحان و پیشکسوتان و بزرگترها باید به آن توجه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha