چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
کد خبر: 1170713
۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
جریان کربلا

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه کربلا جریانی مستمر و فرهنگی است، گفت: امروز اگر حسینیان زمان کوتاه بیایند کربلا دوباره تکرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام یاسر ماهری ظهر امروز در اجتماع عزاداران حسینی در بیرجند، اظهار داشت: شیطان و شیاطین می‌خواهند کاری کنند تا حادثه کربلا در سال ۶۱ خلاصه شود، امروز خبری دیدم که سفیر انگلیس خبیث در عراق در مجالس امام‌حسین(ع) شرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه اینها می‌خواهند ظرفیت بزرگ تمدنی اسلام را به نفع مطامع خود مصادره کنند، افزود: البته اینها نمی‌توانند اما باید خیلی حواسمان جمع باشد چون کربلا یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک جریان، تمدن، فرهنگ و فرمول زندگی است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسین(ع) در اولین قدم‌های حرکت خود از مدینه، مسیر خود را برای تاریخ مشخص کردند و فرمودند «هرگز کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمی‌کند»، یعنی من تنها نیستم من یک جریانم و یزید هم یک جریان است که در تاریخ تکرار خواهد شد.

حجت الاسلام ماهری، با اشاره جنایات اسرائیل در غزه، ابراز کرد: یزیدیان در جریان تاریخ هستند و اگر حسینیان زمان کوتاه بیایند، کربلا دوباره تکرار خواهد شد.

وی ابراز کرد: مسیر کربلای سید الشهدا، یک مسیر تا قیام قیامت است که امام زمان(عج) با همین قیام عاشورا، عالم را گلستان خواهد کرد و شعار ایشان یالثارات الحسین(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی امام حسین(ع) همواره دنبال این بود که مردم را از غفلت خارج کند ولی مردم به سخن ایشان گوش نمی‌دادند، فرمود علتش این است که مال‌های حرام دل‌های شما را سیاه کرده و سخن اباعبدالله(ع) نیز بر دل شما اثر ندارد.

حجت الاسلام ماهری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا چندبار خطبه خواندند تا مردم را هدایت کنند، گفت: امیدواریم روزی نیاید که نسبت به امر ولی خدا بی‌تفاوت شویم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha