چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
کد خبر: 1170793
۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
ب

حوزه/ سخنران مذهبی،محور تشخیص حق و باطل را ولایت دانست و گفت: باید وضعیت خودمان را با دشمن بر اساس دیدگاه ولایت مشخص کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برادران در مراسم سوگواری حسینی که از طرف نماینده ولی فقیه در کاشان در مسجد صادقیه این شهر برگزار شد با بیان اینکه برای ارزیابی فرزندان، اعضای خانواده و مدیران جامعه باید ببینیم آنها نسبت به دشمنان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) چه موضعی دارند گفت: وقتی که گفته می شود "سلم لمن سالمکم و حربن لمن حاربکم" یعنی نه مرز زبانی، نه مرز مکانی و نه مرز خانوادگی دارد.

سخنران مذهبی با بیان اینکه دشمنی و دوستی با اهل بیت (ع) تعلق به زمان خاصی ندارد یادآور شد: بعضی ها می گویند قبول داریم تبری و تولی با هم هستند و از هم جدا نمی شود لذا اکثر مردمی که در جنگ صفین با امیرالمونین (ع) نجنگیدند برای مطامع خود در رکاب عمر سعد در کربلا علیه امام حسین (ع) جنگیدند.

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا می گوید باید با دشمنان محمد و آل محمد جنگید تصریح کرد: در جامعه فعلی باید تبری و تولی ما بروز باشد ضمن اینکه عده ای هم از دشمنی دیروز تبری دارند ولی کاری به دشمن امروز ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین برادران با بیان اینکه دشمن امروز مسلمانان جهان امریکا و اسرائیل هستند گفت: اگر تکلیف خودمان را نسبت به این دشمنان معلوم نکنیم، نمی توانیم در جلسات زیارت عاشورا شرکت کنیم.

سخنران مذهبی با بیان اینکه فراموشی دشمن دیروز و امروز خطا است یاد آورشد: در طول تاریخ در این زمینه خیلی کلاه سرمان رفته است لذا با پیروزی انقلاب امام راحل تبری و تولی ما را به روز کرد تا بفهمیم که "سلم لمن سالمکم" مرز زمانی و مکانی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین برادران تصریح کرد: افتخارمان این است امروز از جمعیت دو میلیاردی مسلمان جهان فقط 200 میلیون شیعه پای کار مردم مظلوم فلسطین و غزه ایستاده اند.

سخنران مذهبی،محور تشخیص حق و باطل را ولایت دانست و گفت: باید وضعیت خودمان را با دشمن بر اساس دیدگاه ولایت مشخص کنیم.

وی معیار قبولی عزاداری های محرم را رضایت مندی امام زمان (عج) دانست و افزود: حاج قاسم سلیمانی ها و شهید حججی ها خودشان را سرباز امام زمان (عج) می دانستند که از شهادت نترسیدند، لذا باید ارتباط خود را با امام غایب قوی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین برادران با بیان اینکه باید هدف اصلی عزاداری ها رساندن خانه و جامعه به جامعه مهدویت باشد افزود: انشالله نتیجه نهایی جلسات عزاداری امام حسین(ع) زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha