یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
علی اکبرصوفی

حوزه/جانشین سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: علت اصلی انحراف کوفیان در سال ۶۱ ه ق این بود که خواص آنان به موقع عمل نکردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام علی اکبر صوفی، با حضور در جمع کارکنان انتظامی ستاد فاتب ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان، به علل گمراهی جامعه کوفه پس از دعوت اباعبدالله الحسین (ع) ، پرداخت و گفت؛ گروه عوام و خواص کوفه به محض تهدید و تطمیع ابن زیاد از حمایت سیدالشهداء (ع) و یارانش منصرف شدند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه اگر جامعه ای خواصش اهل رشوه و دنیا پرستی باشد آن جامعه هدایت نمی شود، گفت: علت اصلی انحراف کوفیان در سال ۶۱ ه ق این بود که خواص آنان به موقع عمل نکردند.

وی در ادامه با بیان دلایل اینکه مردم کوفه پای عهد و پیمان خود نماندند گفت: یکی از عواملش ترس بود، ابن زیاد کاری کرد که مردم از ترس دور مسلم را خالی کردند، اشخاص بزرگ مثل مسلم و هانی را دستگیر کرد و آنها را به سخت ترین شکل به شهادت رساند تا مردم ببینند که اگر حامی اینها باشند، کشته می شوند.

صوفی ادامه داد: دومین دلیل تطمیع بود، رؤسای قبایل و ریش سفیدان را با طلا، درهم و دینار خریدند، وعده منصب دادند، انسان خیلی راحت به خاطر دنیا و مال و مقام جلوی امامش می ایستد.

این مقام انتظامی افزود: سومین دلیل تشکیک بود. عده ای شک کردند، عده ای مقدس مآب بودند ولی تحلیل و بصیرت نداشتند، میگفتند دو طرف نماز می خوانند و به این مسائل استناد می کردند.

حجت الاسلام صوفی تاکید کرد: جامعه ای که عوامش ترسو و خواصش طماع باشند و متدینینش هم بی بصیرت باشند باید در آن منتظر شهادت امام بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه با اشاره به قیام توابین گفت: توابینی که بعد از عاشورا شهید شدند چندین برابر یاران امام حسین(ع) در کربلا بودند، اما چون به موقع نبود و به وقتش یاری امام زمانشان را نکرده بودند فایده ای نداشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha