سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عاشورا جریانی زنده که بشریت را به سمت قله آزادگی هدایت می کند دانست و گفت: زنده بودن حقیقت کربلا و عاشورا در ملت ایران برای دشمنان سخت و شکننده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا ادیانی، امروز مصادف با پنجمین روز از ماه محرم با حضور در جمع کارکنان ستاد سازمان حفاظت اطلاعات انتظامی کشور، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با اشاره به ویژگی‌های برجسته نهضت امام حسین (ع) و عاشورا که آن را نسبت به سایر رخدادها ممتاز ساخته است، گفت: عاشورا طلوعی بی غروب و شروعی بی پایان است که قداست و معنویت و ماندگاری از وجوه برجسته این حماسه عظیم به شمار می رود.

این مقام مسئول ادامه داد: بی شک شهادت امام حسین علیه السلام مصیبت عظمی است، امام سجاد علیه‌السلام در روایتی به بیان مصیبت شهادت امام حسین (ع) اشاره کرده‌اند و می فرمایند "لایومَ کَیَومِ الحسینِ علیه‌السلام، اِزْدَلَفَ اِلَیه ثلاثونَ اَلفَ رَجُلٍ یزَعمونَ أنَّهم مِن هذِهِ الأُمَّةِ، کُلٌّ یتقرَّبُ الَی اللهِ عزَّوجلَّ بِدَمِه!" (هیچ روزی مانند روز فاجعه و مصیبت امام حسین‌ (ع) نیست؛ سی هزار مردِ (جنگجو) که همه ادعای مسلمانی می‌کردند پیرامون او را گرفتند و هر یک برای ریختن خون حضرتش به خدای متعال تقرّب می‌جستند).

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نحوه شهادت امام حسین علیه السلام گفتند مقام معظم رهبری فرمودند ما شهیدی والاتر از حضرت اباعبدالله نمی‌شناسیم و مصیبتی که بر این شهید وارد شد مصیبتی بالاتر از آن سراغ نداریم.

حجت الاسلام‌والمسلمین ادیانی یکی از شاخصه حسینی بودن را ولایت پذیری و در مسیر ولایت گام برداشتن دانست و عنوان کرد: شاخصه بعدی حسینی بودن داشتن روحیه جهادی است، قیام عاشورا یک حادثه فرازمینی و فرازمانی است عاشورا به ما یاد می‌دهد که در برابر پدیده‌های اجتماعی مسئولانه برخورد کنیم. ادیانی افزود: حسینی بودن بدون روحیه فرهنگ جهادی امکان پذیر نیست و انسان، بدون روحیه جهادی مومن واقعی نیست و فرهنگ عاشورا با راحت طلبی سازگاری ندارد.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی رحمت الله علیه فرمودند "ما هرچه داریم از محرم و صفر است" به روضه‌ها و اشک‌های جلسات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کردند و افزودند: امام راحل (ره) به ما آموخته است گریه‌های ما برای امام حسین(ع) گریه‌ از سر ضعف نیست بلکه گریه سیاسی است.

این مقام انتظامی افزود: هزار و چهارصد سال برای کربلا گریه کردیم و بر مظلومیت شهیدان کربلا اشک ریختیم اما مهم‌تر از آن کربلا آفرینی است و اگر در جای خود حماسه‌ای همچون حماسه کربلا بیافرینیم، و بصیرتی مانند بصیرت یاران امام حسین (ع) داشته باشیم و موقعیت شناس باشیم مهم است.

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور افزود: هر اقدامی که رنگ الهی بگیرد هم قداست و ارزش پیدا می‌کند و هم ابدی و ماندگار می شود که شاهد مثال بارز آن نهضت امام حسین (ع) است؛ در عصر حاضر نیز انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس را می توان نام برد.

وی با بیان اینکه هر سال شاهد زنده بودن جریان عاشورا هستیم، تأکید کرد: جریان مخالف عاشورا که بسیار حقیر و ذلیل است نیز خودنمایی و برنامه ریزی می کند که این عزاداری را به شکلی کم رونق کنند اما این دستگاه عظیم هر سال باشکوه تر است و زنده بودن حقیقت عاشورا برای دشمنان شکننده است.

این مقام مسئول در ادامه به درس‌های برگرفته از قیام عاشورا اشاره کرد و تاکید کرد وظیفه یک مسلمانان وقتی می‌بیند در جامعه‌ای که زندگی می‌کند و آن جامعه دچار منکر و نظام طاغوتی شده اقتضاء می‌کند که با طاغوت مبارزه کند.

وی با برشمردن جریانات تاریخی و وقایع صدر اسلام و ابراز علاقه قلبی و دوستی پیامبر با امام حسن و امام حسین علیهماالسلام مهم‌ترین درس عاشورا را مقابله با تهاجمات گسترده فرهنگی دانسته و گفتند درسی که امام حسین علیه السلام به تاریخ و جامعه داد این است که روح مسئولیت پذیری را در ما تقویت کرد.

حجت الاسلام ادیانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امام راحل(ره) به برکت جمهوری اسلامی، صندوق انتخابات را به مردم هدیه داد تا مردم با یک واسطه یا دو واسطه مسئولین خود را انتخاب کنند، مشارکت و حضور مردم در انتخابات اخیر که قریب به 50 درصد بود علی رقم تبلیغات فراوان دشمن مبنی بر تحریم انتخابات برگزار شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه ضمن قدردانی از مجاهدت های سازمان حفاظت و اطلاعات انتظامی گفت: ان شاءالله تمام این فعالیت های مخلصانه به تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی بیانجامد و رضایت خداوند متعال را بهمراه داشته باشد زیرا همه ما در رسانیدن پلیس به تراز انقلاب اسلامی مسئولیم و در جامعه نسبت به ارزش‌های جامعه مسئولیت داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha