چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: انتخابات اخیر ثابت کرد پیروز میدان مردم ایران و حکومت مردم‌سالاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت ایام محرم گفت: ما موقعی که فلسفه قیام اباعبدالله را بررسی می‎ کنیم، عنصر کلیدی برای قیام اباعبدالله الحسین (ع) مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ۲۵ تیر ماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی را گرامی‌داشت و گفت: سازمانی که مبنای تاسیس آن کمک به تأمین حداقل هزینه زندگی خانواده های نیازمند و بی سرپرست و ایجاد زمینه های مناسب برای خودکفایی آنها بوده است.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه رفع کامل نیاز اقشار نیازمند جامعه، مشارکت همگانی مردم را می‎طلبد افزود: باید برای رفاه حال معلولان باید برای آن شغل ایجاد کنیم و مسئولین امر باید به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام زاهددوست با بیان اینکه جهت رفع کمبود پزشک در درمانگاه تأمین اجتماعی چاره‌اندیشی شود گفت: بطور کلی شهرستان دشتی به لحاظ تجهیزات پزشکی و پزشک متخصص با کمبودهایی مواجه است، نباید شهرستانی با این ظرفیت و جمعیت مردم آن برای درمان به شهرستان های دیگر مراجعه کنند.

امام جمعه خورموج ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان را گرامیداشت و گفت: این نهاد وظیفه حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام و حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است و در هیچ شرایطی نباید تضعیف شده و یا مورد بی مهری واقع شود، زیرا شورای نگهبان دیده‌بان نظام اسلامی است.

حجت الاسلام زاهددوست افزود: انتخابات اخیر ثابت کرد پیروز میدان مردم ایران و حکومت مردم‌سالاری است. مشارکت قریب ۵۰ درصدی مردم در انتخابات گواه این مدعاست که مردم بصیر ایران با لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب، حماسه دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی خلق کردن و نشان داد ترفند معاندان و رسانه‌های ضدانقلاب برای توطئه‌های پوچی همچون تحریم انتخابات شکست خورد و حتی ایرانیان خارج از کشور هم که به‌طور مستقیم در آماج حملات و توهین‌های بی‌شرمانه عناصر خودفروخته ضدانقلاب قرار داشتند علاقه خود را به ایران و انقلاب اظهار کرده و در انتخابات شرکت کردند.

وی ادامه داد: برگزاری سه انتخابات در پنج ماه گذشته با امنیت و آرامش، شاهکار بزرگی بود که قدرت کشور را می‌رساند. اینکه برخی‌ افراد که در انتخابات های گذشته قهر کرده بودند و بیانیه مشارکت‌ نکردن می‌دادند، پای کار ترغیب به مشارکت در انتخابات بیایند، این هنر نظام اسلامی است که فقط با سرانگشت تدبیر و مدیریت رهبر حکیم انقلاب اسلامی امکان پذیر است. این تدبیر هوشمندانه تنها از حاکمیتی پویا و متفکر و رهبری خردمند برمی‌آید.

خطیب جمعه خورموج بیان داشت: انتخابات نوعی وفاق ملی را در کشور رقم زد و گروه‌هایی که تا دیروز تمایلی به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور نداشتند و از رفتار های دولت‌ در دهه ۹۰ رضایت نداشتند، پای کار انتخابات کشاند.

حجت الاسلام زاهددوست ابراز داشت: مشارکت مردم در انتخابات تصویر روشنی از مردم‌سالاری دینی است و پیروز واقعی آحاد مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: رئیس‌جمهور منتخب اکنون رئیس‌جمهور تمامی مردم کشور است و بایستی مورد احترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد. از رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود در جهت تقویت همدلی میان تمامی جریان‌های سیاسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنان بکوشد و با تدبیر خود رقابت‌های انتخاباتی به همکاری‌های اجرایی تبدیل کند.

خطیب جمعه خورموج افزود: منتخب مردم اینک بر صندلی‌ای جلوس می‌کند که در سه سال اخیر رئیس‌جمهور عزیز و مغتنم ایران اسلامی، شهید رئیسی بر آن نشست اما لحظه‌ای به آن دل نبست و بر آن قرار نگرفت او بیقرار مردم بود و در منش شخصی و روش مدیریتی و تعامل با قوا الگویی تراز از دولتمرد انقلابی را به یادگار گذاشت و بارها مورد تحسین رهبر عزیزمان قرار گرفت. امیدواریم این الگو مورد توجه و اقتدای رئیس جمهور منتخب قرار گیرد.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به رئیس جمهور منتخب توصیه کردند با توکل به خداوند رحمان به افقهای بلند و روشن چشم بدوزند و در ادامه‌ی راه شهید رئیسی از ظرفیتهای فراوان کشور بویژه منابع انسانیِ جوان و انقلابی و مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha