یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: دشمن دنبال این است منبرها خلوت باشد، مبادا فقط در شمر و عبیدالله و یزید ۱۴۰۰ پیش متوقف شویم و باید نسل امروز ما بفهمد پیام عاشورای امام حسین(ع) چه موضوعی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با تاکید بر لزوم اهتمام هیئات مذهبی بر ثقلین اظهار داشت: هیئت عزاداری مراسمات خود را با قرآن شروع کنند و منابر نیز بخشی از سخنرانی ها تبیین آیات قرآن باشد.

وی ادامه داد: هیئت مذهبی ‌همان اهمیتی که برای مداح می‌دهند برای سخنران نیز بدهند، ‌دشمن می‌خواهد معارف امام حسین(ع) کمتر به گوش جوان ما برسد، فقط نباید به شور سینه زنی و زنجیر زنی اکتفا کرد و تبیین جواب شبهات و آماده ساختن جوانان نسبت به شبهات دشمن جز با منابر و سخنرانی علما میسر نخواهد بود.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: دشمن دنبال این است منبرها خلوت باشد، هیأت عزاداری ما، جوانان عزیزما، ‌همان احترامی که برای روضه و زنجیرو سینه زنی دارند برای منابر اهل بیت (ع) داشته باشند و به روحانیت و به مادحین نیز توصیه می‌کنم از شمر ۱۴۰۰ پیش پیوند بزنند به شمر امروز، مبادا فقط درشمر و عبیدالله و یزید ۱۴۰۰ پیش متوقف شویم آن را باید بگوییم اما باید نسل امروز ما بفهمد پیام عاشورای امام حسین(ع) این است: مِثْلِی لَا یبَایعُ مِثْلَهُ مثل منی با مثل یزید بیعت نمی‌کند باید مثل امام حسین(ع) را شناخت.

وی اضافه کرد: از دشمنان امروز امام زمان (عج)باید برائت بجوییم. آمریکا و اسرائیل در رأس دشمنان امام زمان(عج) هستند. شعار تبری از یزید زمان امروز مرگ بر آمریکاست. فلذا امام علیه الرحمه هم فرمود هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. و ‌این خواسته‌ دشمن است که عزاداری در ۱۴۰۰ سال قبل متوقف شود.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: باید ‌بصیر باشیم و بدانیم امام حسین(ع) چه منبع بزرگی برای تقویت دین است اینکه امام فرمود محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و این مسئله با پیوند ۱۴۰۰ سال با مسائل امروز اتفاق می افتد.

وی با اشاره به هفته امر به معروف ونهی از منکر گفت: حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: ایمان چهار ستون دارد: صبر، یقین، عدل و جهاد و شعبه اول از جهاد، امر به معروف و نهی از منکر است که وظیفه امروز ما هم می باشد و تا زمانی که این واجب فراموش شده همگانی نشود بسیاری از امور سامان نمی یابد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخابات بر مشارکت آگاهانه تأکید کردند و مردم بصیر ایران نیز به این ندای مؤمنانه و دلسوزانه لبیک گفتند. چنین حضور آگاهانه و با بصیرتی پای صندوق‌های رأی واقعا مستحق قدردانی است و از مسئولان و رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود در تحقق خواسته‌های بحق مردم بکوشد.

امام جمعه خوی افزود: هر رأی مردم با هر گرایش سیاسی به‌ معنای تأیید و همراهی آن‌ها با اصل نظام است و نشان داد برخلاف همه تبلیغات منفی سال‌های اخیر مردم زاویه‌ای با نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ندارند؛ هرچند مشکلات اقتصادی، تحریم و فشارها عرصه زندگی را بر آن‌ها تنگ کرده است.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی زمینه و بستری برای پیشبرد جنگ روانی و توطئه‌ی تحریف را به دشمنان ایران اسلامی داده تا از این طریق، توطئه‌ی یأس‌پراکنی و از بین بردن امید را با قدرتِ هرچه بیشتر دنبال کنند؛ لذا یک عرصه‌ی بسیار مهم برای بهبود و تقویت امید و اعتماد ملّت تمرکز جدّی مسئولان کشور و در رأس آنان، رئیس‌جمهور بر حل مسئله‌ اقتصاد و بهبود وضعیّت معیشت عمومی مردم است. بنابراین، «اقتصاد باید اولویّت همه‌ی اعضا و بخش‌های دولت باشد.»

حجت الاسلام قاسم خانی عنوان داشت: از رئیس‌جمهور نیز انتظار می‌رود فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی بر وفاق ملی متمرکز شود و در جهت تقویت همدلی میان تمامی جریان‌های سیاسی و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان بکوشد و با تدبیر خود رقابت‌های انتخاباتی را به همکاری‌های اجرایی تبدیل کند.

وی افزود: رئیس‌جمهور منتخب اکنون رئیس‌جمهور تمامی مردم کشور است و بایستی مورد احترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد و منتخب مردم اینک بر صندلی‌ای جلوس می‌کند که در سه سال اخیر رئیس‌جمهور عزیز و مغتنم ایران اسلامی، شهید رئیسی بر آن نشست اما لحظه‌ای به آن دل نبست و بر آن قرار نگرفت او بیقرار مردم بود و در منش شخصی و روش مدیریتی و تعامل با قوا الگویی تراز از دولتمرد انقلابی را به یادگار گذاشت و بارها مورد تحسین رهبر عزیزمان قرار گرفت.

امام جمعه خوی عنوان کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با اعضای هیئت دولت سیزدهم مردمی بودن، اعتقاد واقعی به ظرفیت ها و توانایی‌های داخلی، صراحت در اعلام مواضع انقلابی و دینی، خستگی‌ناپذیری از کار، مأیوس نشدن از زخم‌زبان‌ها، دنبال‌گیری سیاست خارجی بر پایه‌ تعامل و عزت‌مداری، اهتمام به طرحهای بزرگ، منش اخلاقی و اهل ذکر و توسّل و دعا بودن را از خصوصیات شهید رئیسی برشمردند.

امام جمعه خوی در ادامه به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان محدود به قانون است، حزب سیاسی نیست. مطابق قانون استعلام می گیرد و کاندیداها را احراز یا عدم احراز صلاحیت می کند و این شورا محل اعمال سلیقه های سیاسی نیست و رهبر معظم انقلاب دو امر مهم را در ایام بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس دوازدهم به شورای نگهبان توصیه کردند که مصلحت سنجی نکردن و قانون مدار بودن در تایید یا رد صلاحیت نامزدها است. لذا شورای نگهبان در مورد نامزدهای محترم نص صریح داشت و استعلام پنج گانه قانونی هم درباره سوابق آن بزرگواران منفی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha