چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: امام حسین(ع) الهام بخش آزادی، آزادگی و بالندگی برای تمام جهانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح، امام جمعه برازجان در نشست میثاق عاشورائیان شهرستان دشتستان با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که فرمودند: «رحمت خدا بر بنده ای که امر ما را زنده کند ... دانش های ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم، زیبایی های سخنان ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند.»، بیان داشت: باید خداوند را شاکر باشیم که توفیق خدمت در دستگاه امام حسین (ع) را داریم چرا که امام حسین (ع) الهام بخش آزادی و آزادگی و بالندگی برای تمام جهانیان است.

وی افزود: عاشورا همیشه زنده است و نشانه آزاده اندیشی همه بشریت است، ما خوشحالیم که استان بوشهر و بخصوص شهرستان دشتستان از طلایه داران عزاداری و مراسمات محرم است.

حجت‌الاسلام مصلح با بیان اینکه معرفت افزایی نسبت به مکتب اهل البیت (ع)، اخلاص در نیت و رعایت شئون و حدود شرعی همواره باید مدنظر فعالین این عرصه قرار گیرد گفت: هماهنگی و همراهی با سیاست های ابلاغی نظام، استمرار فعالیت های هیأت های مذهبی و هماهنگی و همکاری با سایر ارکان مسجد و عدم بخش نگری لازم است.

وی ابراز داشت: از تکروی و رقابت های منفی پرهیز شود و سعی شود کارها بصورت گروهی انجام گیرد همچنین به قشر بانوان و نوجوانان و جوانان هر چه بیشتر نقش داده شود.

حجت الاسلام مصلح در پایان تصریح کرد: استفاده از سخنران و خطیب توانمند، سنت سفره و اطعام در ده شب محرم و برگزاری همایش های پیرغلامان، شیرخوارگان، همسالان رقیه، احلی من العسل بصورت متمرکز راهکارهایی برای تبیین و تبلیغ دین مبین اسلام در ایام محرم است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha