پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ |۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 11, 2024
عزیز نصیرزاده

حوزه/ امیر نصیرزاده گفت: ما در واقع با هم تلاش می‌کنیم که اقتدار کشورهای اسلامی را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم دانش‌آموختگی اولین دوره دفاع ملی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور فرماندهان و مسئولین لشکری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم که در محل دانشکده بین الملل داعا برگزار شد، امیر خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر محمود شیخ حسنی معاون آموزش ستاد کل نیروهای مسلح، سردار اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی ضمن قدردانی و تشکر از عملکرد خوب دانشگاه عالی دفاع ملی در آموزش دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای دوست، همسایه و مسلمان، خطاب به دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بر مبنای ایجاد همگرایی، توسعه روابط همه‌جانبه را دنبال می‌کند.

وی افزود: ما سیاست همسایگی را از مهم‌ترین اصول سیاست خارجی خود می‌دانیم و در این راستا در ستادکل نیروهای مسلح به دنبال تبادل استاد و دانشجو در بخش‌های مختلف می‌باشیم.

سرلشکر صفوی با اشاره به تعداد زیاد مراکز آموزش عالی در کشور و همچنین تعداد زیاد دانشجویان خارجی در ایران، بیان کرد: بیش از ۴۰ دانشگاه و پژوهشگاه مستقل در سطح نیروهای مسلح فعالیت دارند و شما در دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان مهم‌ترین دانشگاه این کشور و تنها مرکز آموزش در سطح راهبردی تحصیل کردید و به افتخار اخذ مدرک دانشنامه دفاع ملی نائل شده‌اید.

در ادامه این مراسم امیر خلبان نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تبریک به دانشجویان به مناسبت اخذ دانشنامه از دانشگاه عالی دفاع ملی، تأکید کرد: شما در بهترین دانشگاه جهان تحصیل کرده‌اید و این دانشگاه در ارائه علوم روز دنیا و انتقال تجربیات اساتید به دانشجویان غیر ایرانی مانند کشورهای غربی بخل نورزیده و با انتخاب اساتیدی خبره، بهترین آموزش‌ها را ارائه کرده است.

وی با اشاره به احادیث و آیات قرآن کریم، به مقدس بودن و اهمیت کسب علم در اسلام تأکید کرد و گفت: با توجه به مقدس بودن لباس نظامیان کشورهای اسلامی، اضافه شدن علم به این قداست، باعث تقویت و اقتدار نیروهای مسلح کشورهای اسلامی خواهد شد.

امیر نصیرزاده یادآور شد: اقتدار کشورهای دوست و همسایه با علم اندوزی و کسب دانش، در واقع تقویت جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای اسلامی است، اینکه برادران ما در حال تحصیل در دانشگاه‌های نظامی ما هستند نشانه سطح اعتماد و روابط بالای کشورهای اسلامی با یکدیگر است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در واقع با هم تلاش می‌کنیم که اقتدار کشورهای اسلامی را افزایش دهیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به اهمیت دیپلماسی علمی و دفاعی، تصریح کرد: اهداف ما برای اجرای دوره‌های راهبردی در کشورهای دوست و همسایه و مسلمان، کاهش خصومت‌ها در بین برادران، شفافیت سیاست‌های دفاعی، دستیابی به اهداف مشترک منطقه‌ای و فراملی است تا بتوانیم به کمک هم ترتیبات امنیتی مشترکی در منطقه ایجاد و از حضور بیگانگان و دشمنان مشترک در منطقه جلوگیری نماییم.

وی ادامه داد: حفظ ترتیبات امنیتی و همگرایی‌های منطقه‌ای با تقویت و تمرکز بر اشتراکات دینی، فرهنگی و منافع و تهدیدهای مشترک به همگرایی بیشتر ما کمک می‌کند، ضمن اینکه باید واگرایی‌ها را رها کرده و بر هم‌گرایی‌ها متمرکز باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم سردار احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های درسی و علمی دانشجویان غیر ایرانی در اولین دوره دفاع ملی، بر ادامه همکاری و آمادگی دانشگاه دفاع ملی برای جذب بیشتر دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای دوست، همسایه و مسلمان تأکید و ابراز امیدواری کرد، حضور دانشجویان غیر ایرانی دفاع ملی باعث ارتقای هرچه بیشتر سطح دیپلماسی علمی در کشورهای مسلمان گردد.

در ابتدای این مراسم هم سرتیپ دوم مصطفی مرادیان رئیس دانشکده بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی گزارشی از عملکرد دانشکده بین‌الملل داعا در خصوص نحوه پذیرش، آموزش و دوره‌های برگزار شده برای دانشجویان غیر ایرانی ارائه کرد.

در پایان این مراسم دانشجویان اولین دوره دفاع ملی دانشنامه‌های خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha