دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان

حوزه / باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسمی با حضور نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، معصومه ابراهیمی هژیر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان امروز در آیین افتتاح باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان و رونمایی از کتاب "آقا معلم" به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: استان همدان خاستگاه ادبیات کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان ایجاد شده تا کودکان و نوجوانان به کنش‌گران و تحلیل‌گران خوبی در زمینه کتاب تبدیل شوند، گفت: با این مهم، نسل جوان ما می‌توانند اتفاقات اطراف خودشان را بهتر تجزیه و تحلیل کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، با بیان اینکه ۱۸ تیرماه سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده کشورمان به عنوان "روز ادبیات کودکان و نوجوانان" در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، یادآور شد: آثاری از جمله "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب"، "قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن"، "گربه ناقلا"، "گربه‌ تنبل"، "مثنوی" (برای بچه‌ها)، "مجموعه‌ قصه‌های ساده" و تصحیح "مثنوی" مولوی (برای بزرگسالان) از او به یادگار مانده است.

وی بابیان اینکه آذریزدی بعد از ۴۰ سالگی به مدرسه رفت، ابراز کرد: آذر یزدی بعد از ۴۰سالگی به مدرسه رفت و تمام زندگی خودش را صرف نوشتن برای کودکان و نوجوانان کرد که این نشان دهنده آن است که روانشناسی کودک و نوجوانان و اهمیت به این نسل تاثیر گذار، بسیار مهم و ضروری است.

ابراهیمی هژیر، همچنین با اشاره به اینکه کتاب میهمانی آقا معلم، زندگی نامه شهید تقی بهمنی است، خاطرنشان کرد: آقا معلم این داستان، تنها ۲۵ سالش بود که به درجه رفیع شهادت رسید.

وی به تشریح جزئیات این کتاب پرداخت و تصریح کرد: آقا معلم زمانی که جنگ تحمیلی توسط بعثی‌ها آغاز شد به جبهه رفت، او فرمانده جبهه میانی سر پل ذهاب بود اما هرگز این موضوع را عنوان نکرده بود، شهید بهمنی زمانی که عازم جبهه‌های جنگ شد تنها دارایی خود را که ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود به همسرش داد تا برای نوجوانان کتابخانه‌ای تأسیس کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha