چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ |۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 10, 2024
تربیت مدرس احکام

حوزه/ دوره تربیت مدرس احکام با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد نژاد در محل مدیریت حوزه علمیه استان یزد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد،دوره آموزشی تربیت مدرس احکام برای طلاب شهرستان یزد در حال برگزاری است.

این دوره با تدریس حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌نژاد از اساتید احکام و مدیر مؤسسه جامعة‌الاحکام قم برگزار می‌شود.
این دوره دارای ۱۲ ساعت آموزشی می‌باشد که در طی ۴ روز در محل مدرسه علمیه عبدالرحیم خان واقع در بازار خان در خیابان قیام برگزار می‌شود.
برخی سرفصل‌های آموزشی در این دوره عبارتند از:
- جایگاه احکام در اسلام و علوم اسلامی
- روش‌ها و ضوابط احکام آموزی
- مطالعه و یادسپاری قاعده‌مند
- اصول مهم در بیان احکام
- روش محاسبه خمس
همچنین این دوره دارای امتیازات فراوان معنوی و مادی می باشد که از جمله آن، اعطای مدرک معتبر به شرکت کنندگان و دیگر دعوت به همکاری افراد مستعد در مؤسسه می باشد.
محتوای این دوره به گونه ای است که موجب تغیر نگاه شرکت کننده و سبک زندگی با التزام عملی به احکام و شرایع دین است که با توجه به روایت (الایمان کله عمل) این پیام را در فرد بوجود می آورد که در تمام زندگی آنچه مهم و مؤثر در زندگی سعادتمندانه و فزاینده ایمان می باشد، عمل به دستورات دین که همان آگاه شدن و عمل به احکام شریعت که در رساله های عملیه مراجع آمده است، می باشد.
گفتنی است که استاد محمد نژاد از اساتید برجسته و رده اول احکام در کشور ما می باشند که اکنون دارای آثار فراوان در موضوع احکام هستند.
از جمله آثاری که استاد در تألیف آن نقش داشته اند:رساله مصور هفت مرجع، رساله مصور رهبر معظم انقلاب، درسنامه فقه حوزه علمیه خواهران، احکام پوشش بانوان، احکام سفر عتبات عالیات و... می باشد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha