سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024
طرح ولایت

اسلامی گفت: طرح ولایت راه هدایت را پیشروی جوانان و افراد قرار می‌دهد و در ایدوئولوژی افراد بسیار تاثیرگذار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مسئول آموزش مرکز آموزش عالی آزاد موسسه امام خمینی(ره)، در افتتاحیه بیست و نهمین دوره طرح ولایت کشوری که امروز در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: سه دهه از آغاز فعالیت کلان طرح موسوم به طرح ولایت گذشته است و این دوره در تمامی این سه دهه در قاموس مباحث فرهنگی و سیاسی فعالیت کرده است. بیست و نهمین دوره طرح ولایت که امروز افتتاحیه آن برگزار شد تعمیم یافته دوره‌های گذشته است.

وی بیان کرد: افرادی که دغدغه‌مند بوده‌اند، براساس تکلیف دینی به میدان آمده‌اند و به فعالیت پرداختند. اندک اندک کتاب‌های مناسبی را برای این دوره نوشتند و مبانی مشق شد و شبهات احصاء شد.

مسئول آموزش مرکز آموزش عالی آزاد موسسه امام خمینی(ره)، تصریح کرد: بعد از این اقدامات تمامی این این موارد مورد بررسی قرار گرفت و امروز یکی از بهترین نمونه‌های طرح ولایت درحال برگزاری است.

اسلامی ادامه داد، هنگامی که در دهه هفتاد طرح ولایت آغاز شد، کتابی برای اساتید وجود نداشت و بحمدلله امروز مجموعه کتاب‌های ۶ جلدی معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه حقوق، فلسفه اخلاق و فلسفه سیاست، مبانی اعتقادات شهروند تراز جامعه اسلامی را شکل می‌دهد.

وی در خصوص اهمیت طرح ولایت، بیان کرد: در اهمیت طرح ولایت همین جمله بس است که علامه مصباح یزدی در رابطه با آن گفته است: «این دوره نتیجه هفتاد سال کار حضرت امام(ره)، علامه طباطبایی(ره) و شهید مطهری و اینگونه افراد است» و همچنین مقام معظم رهبری فرموده‌اند که این کار باید فراگیر شود. طرح ولایت راه هدایت را پیشروی جوانان و افراد قرار می‌دهد و در ایدوئولوژی افراد بسیار تاثیرگذار است.

مسئول آموزش مرکز آموزش عالی آزاد موسسه امام خمینی(ره) گفت: خداوند در قسمتی از آیه ۳ سوره «مائده» فرموده است که کفار از واقعه غدیر مأیوس هستند و روز عید غدیر، روز یاس کفار است. آن روز این حرکت الهی باعث ناامیدی کفار شده است، اما این امر تا روز قیامت ادامه دارد و این یأس مستمرا در دل کفار وجود دارد.

اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۵۷ پیروز به پیروزی رسید یأسی در دل دشمن ایجاد کرد، در آن زمان نسلی وجود داشت که انقلاب کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند، لذا در جنگ تحمیلی هم حضور یافتند و نقش خود را ایفا کنند. اما باتوجه به گذر زمان جبهه استکبار به امید اینکه این نسل نابود شده است، جنگ فرهنگی راه انداخته و شبهات را وارد اذهان عمومی مردم کرده است.

وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران خیال می‌کردند که نسل زرین پیروز انقلاب و نقش‌آفرینان در جبهه حق و باطل پایان یافته‌اند و امیدوار بودند که برحسب ظاهر به نتیجه مطلوب خود برسند. اما طرحی به نام طرح ولایت توسط مدیری مدبر، آگاه، صاحب قلم و مسلط بر دین اسلام شکل گرفته است و بحمدلله هرساله تعمیم یافته است. ایشان با این طرح راهبردی در استمرار راهبرد استمرار رسالت و امامت به این انقلاب هدیه داده‌اند.

مسئول آموزش مرکز آموزش عالی آزاد موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: امروزه طرح ولایت تنها در ایران دنبال نمی‌شود، بلکه از سوی تمامی کشورها و دولت‌هایی که خواستار حکومت عدل‌پرور هستند، منابع و کتاب‌های ۶گانه طرح ولایت خواسته می‌شود.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حق از این کشور و تمامی این کشور صیانت می‌کند. این دو رکن دست به دست هم داده و طرح ولایت را جهانی کرده‌اند، زیرا بسیاری از نهادها خواستار اجرای این طرح بوده‌اند. بنابراین قدر خودتان را بدانید که در این طرح حضور یافته‌اید.

طرح ولایت، اجتماعی با شور و شعور بهشتی است

در ادامه هادی قاسمی، مسئول کل بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: باتوجه به اینکه در گذشته در طرح ولایت شرکت کرده‌ام و از این مسیر، سیراب گشته‌ام، معتقد هستم که در دورانی که مسائل و تهاجم فکری در دوران دهه هفتاد افزایش یافته بود، طرح ولایت ساماندهی مناسبی برای افکار جوانان بود. زیرا طرح ولایت با تیزبینی درک کرده بود که چالش‌های فکری جوانان در چه مواردی است و به آنان پاسخ داده بود.

وی بیان کرد: پس از جنگ سخت که در خصوص صیانت از مرزهای جغرافیایی اتفاق افتاده بود، جنگ نرم روانی در خصوص اعتقادات ذهنی رخ داد و نیازمند صیانت از آنها بود. لذا مواجهه منطقی و علمی در خصوص شبهات در دستور کار قرار گرفت و بحمدلله این امر تا به امروزه تداوم یافته است و نسبت به سال قبل افزایش مطلوبی داشته است؛ سال گذشته ۱۰۰۰ نفر در طرح ولایت حضور داشتند و امسال ۲۳۰۰ نفر در این طرح حضور به عمل آورده‌اند.

مسئول کل بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: طرح ولایت، اجتماعی با شور و شعور بهشتی است که هرساله تلاش می‌کنم که در این اجتماع حاضر شوم و از آن استفاده نمایم. جهاد تبیین اصلی‌ترین مسئله روز کشور است و در تلاش هستیم که در طرح ولایت به این امر سامان دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha