دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
طرح ولایت

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان از آغاز دهمین دوره طرح ولایت و مبانی اندیشه اسلامی ویژه طلاب خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، در مورد اهداف برگزاری طرح ولایت که با همکاری حوزه علمیه اصفهان و موسسه امام خمینی(ره)قم برگزار می شود، گفت: تسلط بر مبانی اندیشه اسلامی به صورت نظام‌واره، آشنایی با روابط میان اعتقادات بنیادین و احکام اجتماعی اسلام، رد نظریه های لیبرالیستی نظیر تساهل و تسامح_ تعدد قرائت ها_ پلورالیسم و...، اثبات عقلانی خدا و ضرورت دین برای انسان، آشنایی با مکاتب مختلف اخلاقی، حقوقی و سیاسی، اثبات عقلانی ملاک ارزش گزاری در اسلام، آشنایی با برتری های مکتب حقوقی و سیاسی اسلام نسبت به مکاتب مطرح جهان، اثبات عقلانی مقدمات معرفت شناختی و هستی شناختی و ارزش شناختی ولایت فقیه از اهداف برگزاری این دوره است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان در مورد زمان و مکان برگزاری دوره، اظهار داشت: طرح ولایت از ۱۶ تیر تا ۲۶ مرداد بمدت ۳۰ روز در مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین علیه السلام برگزار می شود.

وی در مورد عناوینی که در این دوره ارائه می شود، افزود: عناوینی همچون معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست توسط آیات و حجج اسلام آقایان محمدنراقی، علی رضائیان، سید اباذر نبویان، محمدمهدی ایوبی، حسین زاده یزدی ارائه خواهد شد..

حجت الاسلام امیریان در مورد کارآموزان دوره، اذعان کرد: در فراخوان اولیه ۱۱۲ نفر ثبت نام کردند که پس از مصاحبه ۲۵ نفر مورد پذیرش قرار گرفتند و این نوع پذیرش بدلیل حساسیت اساتید نسبت به کیفیت دوره بوده است.

وی در پایان در مورد کیفیت ارزیابی از طلاب و کارآموزان پس از ۲۱۶ ساعت کلاس های آموزشی، گفت:پس از پایان هر کتاب به تعداد ۲۰ سوال تستی از طرف موسسه امام خمینی(ره)طراحی و شرکت کنندگان به پاسخگویی آن می پردازند و در پایان به صورت مصاحبه و مقاله مورد ارزیابی نهایی واقع می گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha