سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024
سردار سلامی

حوزه/ فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شخصیت جوانان هرجامعه‌ای بازتابی از شخصیت فکری، ایمانی و ذهنی آن جامعه است. به همین دلیل جنگهای امروزی در فضای ذهن‌ها و قلبها اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، در افتتاحیه بیست و نهمین دوره طرح ولایت کشوری که امروز، در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: جوانانی که در دوره طرح ولایت حضور دارند، جوانانی آگاه، باانگیزه، مومن، سرشار از شوق و اراده هستند و من خداوند را شاکرم که در این روزهای عزیز بین این دانشجویان متفکر و خلاق در مشهد قرار گرفته‌ام.

وی بیان کرد: علامه مصباح یزدی که مؤسس این دوره هستند در راستای تغییر افکار جوانان سرزمین ایران تلاش کرده‌اند و با شروع این دوره در این راستا مؤثر واقع شده‌اند. این دوره در ۴۰ شبانه روز تداوم دارد و برای پرورش فکر، اندیشه و ایمان و باور دانشجویان بسیار ضروری است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: شخصیت جوانان هر جامعه‌ای بازتابی از شخصیت فکری، ایمانی و ذهنی جامعه است. به همین دلیل جنگ‌های امروزی در فضای ذهن‌ها و قلب‌ها اتفاق می‌افتد و آمریکا در تلاش تسخیر ذهن‌ها و قلب‌ها است تا بتواند بر ذهن‌ها حکومت کند و اراده جوامع را به دست گیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: جامعه را انسان‌های بزرگ، رویدادهای بزرگ و باورهای بزرگ می‌سازند و جامعه ما به دلیل برخورداری از سه عنصر بزرگ از فضای تحقیر، بردگی، وابستگی و عقب‌ماندگی خارج شده است و بزرگترین امپراطوری تاریخ را در ۴۷ سال پیش شکسته‌اند.

سلامی گفت: چند نوع شجاعت در مفهوم شجاعت وجود دارد که شامل شجاعت معنوی، روحی و روانی است. در قسمتی که انسان‌ها از مرگ نمی‌هراسند و از جان خود می‌گذرد، دارای شجاعت روحی و روانی هستند.

وی افزود: مصداق این شجاعت در اقدامات شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی به عین نشان داده شده است. آن انسانها هم با افق‌های بلند و آرزوهای بزرگ مانند تمامی جوانان، به سعادت دنیا و آخرت خود می‌اندیشیدند و مانند شما بودند. اما آن‌ها حاضر شدند که از خانواده، همسر، کودکان و آینده و آرزوی خود دست بکشند و در این مسیر نترسیدند؛ بنابراین شجاعتی داشتند که از ایمان و آگاهی آنها نشأت گرفته بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: شجاعت اخلاقی مصداق دیگری از شجاعت است که در زندگی افراد بسیار اهمیت دارد. این انسانهای بزرگ دارای شجاعت اخلاقی هستند و به مراتب در شجاعت سیاسی هم که شجاعتی والا است، سرآمد هستند.

وی افزود: خداوند در آیه ۷۸ سوره «حج» فرموده است: «وَجَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ ۚ هُوَ اجْتَبَاکُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَجٍ ۚ مِلَّةَ أَبِیکُمْ إِبْرَاهِیمَ ۚ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمِینَ مِنْ قَبْلُ وَفِی هَٰذَا لِیَکُونَ الرَّسُولُ شَهِیدًا عَلَیْکُمْ وَتَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَی النَّاسِ ۚ فَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلَاکُمْ ۖ فَنِعْمَ الْمَوْلَیٰ وَنِعْمَ النَّصِیرُ؛ و در راه خدا چنان که شایسته جهاد است، جهاد کنید؛ او شما را برگزید و بر شما در دین هیچ مشقت و سختی قرار نداد. [در دینتان گشایش و آسانی قرار داد مانند گشایش و آسانی] آیین پدرتان ابراهیم، او شما را پیش از این «مسلمان» نامید و در این [قرآن هم به همین عنوان نامگذاری شده‌اید] تا پیامبر گواه بر شما باشد و شما هم گواه بر مردم باشید؛ پس نماز را برپا دارید و زکات را بپردازید و به خدا تمسّک جویید. او سرپرست و یاور شماست؛ چه خوب سرپرست و یاوری و چه نیکو یاری دهنده ای است.»

ملت ایران در شکست دادن دشمن بسیار هنرمند هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: در زمانی از تاریخ هجوم‌های بسیاری بر ایران وجود داشت که ایران با نشان دادن قدرت خود و پاسخ دادن به حملات آنها به این حملات پایان بخشید. لذا ما ثابت کرده‌ایم که ظرفیت‌های عظیم انسانی و هوش و نبوغ جوان ایرانی متوقف نمی‌شود و قدرت آمریکا به تدریج با مستهلک کردن استکبار آن توسط ایران، ضعیف شده است. ملت ایران مانند جریان آب هستند و به هر مانعی برسند، یا از آن عبور می‌کنند و یا از آن دور می‌زند و مانند آب جاری ادامه دارد.

وی ادامه داد: در انتخابات مشاهده کردیم که ایرانی‌ها با گذشت سه الی چهار روز محاسبات دشمن را بهم ریختند و دشمن مأیوس شد، زیرا ملت ایران در شکست دادن دشمن بسیار هنرمند است.

سلامی بیان کرد: امید ما به شما دانشجویان است زیرا دانشجویان و جوانان سرشار از شوق، روحیه و احساس زندگی است که برای ما بسیار گرانقدر است. لذا تقاضا دارم که هرگز در این مسیر سست نشوید، زیرا ما سختی‌های خطرناک را پشت سر گذاشته‌ایم و هنوز با مشکلات متعددی درستیز هستیم. اما باید اعتماد به نفس قوی خود را حفظ کنیم، زیرا ما می‌توانیم با قدرت همبستگی و اتحاد نظام را حفظ کنیم و در مقابل مشکلات بایستیم.

وی گفت: صحنه انتخابات، صحنه دموکراسی کامل بود. زیرا سلامت و امانتداری در این مسیر به دقت نمایانگر شد و آنهایی که گفتند انتخاب رییس جمهور به رأی مردم صورت نمی‌گیرد، متوجه این دموکراسی شدند و برخلاف تمامی این حرف‌ها، انتخابات به نحو صحیح و امن صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha