سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ |۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 9, 2024
تصاویر مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهدای خدمت در حرم رضوی

حوزه / سردار سلامی تأکید کرد: همه فهمیدن بدون ایران نمی‌توانند معادلات منطقه‌ای و جهانی را حل کنند، ایران به بازیگر موثر نظام بین المللی تبدیل شد ایران رفعت یافت ،موقعیت و منزلت بین المللی او در بلندای عالم قرار گرفت شعاع تاثیر ایران در جهان پیش رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه، در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی در مراسم گرامی داشت چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی و همراهانشان در جمع مسئولان کشوری، لشگری، استانی ، زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) به تشریح اقدامات شهدای خدمت پرداخت .

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم از شخصیت و مقام معنوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه مردمی ،مؤمن انقلابی وارسته و بی ریای مردمی آذربایجان شرقی و تبریز تجلیل کرد.

وی در ادامه درباره شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه با وقار با صلابت، حمل کننده منطق انقلاب اسلامی و پرچمدار عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی کشوراشاره و افزود: وزیر خارجه‌ای که توانست منطق انقلاب اسلامی را و شعائر این انقلاب بزرگ را با دیپلماسی مقاومت ترکیب کند و تجلی جدید و ظهوری از یک سیاست انقلابی ، یک دیپلماسی مقاومتی بسازد.

سلامی در ادامه از مقام فرمانده شهید سردار سید مهدی موسوی تقدیر کرد و درباره این فرمانده گفت: کسی که در همه لحظه‌ها با رئیس جمهور شهید ما در همه سفرها و ماموریت‌ها و در سختی‌های سفر همراه ایشان بود.

وی اضافه کرد: شهید موسوی یک فرمانده وفادار و فداکار، شبانه روز برای حفظ جان رئیس جمهور ما مجاهدت می‌کرد خستگی نمی‌شناخت، پاهایش شکست. با پای شکسته بازگشت؛ هر سفری که می‌آمد او را می‌دیدم با تن خسته و صدای گرفته، از شدت ازدحام جمعیتی که او و همکارانش را می‌فشرد و رئیس جمهوری که دوست داشت با مردم از نزدیک سخن بگوید گرمای صورت آنها را حس کند صدای آنها را بشنود.

وی با اشاره به ویژگی مردم سالاری شهید رئیسی، همراهی با مردم و هم صحبتی ایشان با همه اقشار جامعه، به خصوص در مناطق محروم کشور یادآور شد: رئیس جمهور شهید ما تلاش می کرد تا دمای تب مردمان دردمند را از نزدیک اندازه بگیرد با مشکلات آنها عجین شود در میان مردم ادغام شود یکی بودن و یکدل بودن را بین خود و مردم به خصوص طبقات محروم و کم برخوردار جامعه ایجاد کند.

وی در تجلیل شهید مالک رحمتی استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی گفت: شهید رحمتی مدت‌ها در کنار رئیس جمهور ما، خادم حضرت ثامن الحجج (ع) بود و برای مردم تبریز و آذربایجان شرقی یک مائده و موهبت الهی قلمداد می شد همچنین خلبانان شهید سید طاهر مصطفوی فرزند یک روحانی وارسته و برادر یک شهید بود همان طور که شهید بزرگوار امیر دریانوش و سرهنگ خلبان شهید بهروز قدیمی خلبانان میدان دیده و کارکشته و فداکار جان خود را در مسیر خدمت دادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به ابعاد شخصیتی رئیس جمهور شهید اشاره کرد و افزود: دستیابی به کرانه‌های شخصیت او برای کسی همانند من بسیار سخت و ناممکن است، ابعاد معنوی شخصیت این روحانی عالی مقام برای او جاذبه های قوی و نفوذ کلام عمیقی ساخته بود هرچند خداوند علیم به ذات صدور است آنچه در قلب‌ها می‌گذرد فقط با علم الهی قابل کشف است اما ما در رفتار ظاهری و صورت زیبا و نورانی این مرد بزرگ جلوه های درخشانی از فضایل معنوی را می دیدیم که برای برای او این ابعاد معنوی انسانی ساخته بود.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور شهید با شرح صدر بالا و برای اسلام سعه صدر داشت تحمل می کرد ناملایمات را حذف می کرد آنها را در قلبش پنهان می کرد اما سیمای ظاهری او همواره درخشان و بشاش بود چهره او بشارت آمیز بود کلامش سرشار از امید بود دلبستگی خاصی به مردم محروم داشت هیچ انسانی برای او پیش پا افتاده نبود همه را تکریم می کرد او اهل کرامت بود و کریمانه برخورد می کرد و با مردم صادقانه سخن می گفت و در مقابل همه متواضع بود.

وی خاطر نشان کرد: شهید رئیسی در عین حال به صورت جدی بیشترین رغبت او حل مشکلات دردمندان جامعه بود وقتی سفر می‌رفت این برادران محافظ به من می گفتند کار برای ما سخت است رئیس جمهور ما اجازه نمی دهد که ما حلقه حفاظتی پیرامون ایشان را کامل کنیم او می‌خواهد به مردم دسترسی داشته و در میان آنها باشد از فاصله صفر با مردم سخن بگوید از نزدیک آنها را ببیند دردها را تشخیص دهد و و این کار را برای آنها سخت می‌کرد آنها هم باید حفاظت می‌کردند و هم باید اتصال و ارتباط رئیس جمهور را با مردم برقرار می‌کردند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نحوه ریاست جمهوری شهید حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جهان یک استثنا است، تصریح کرد: ایشان به عنوان یک رئیس جمهور بیش از آنکه در خانه خود باشد در خانه فقراست بیش از آنکه به زن و فرزندان خویش توجه کند به وضعیت دیگران توجه می کرد. بیش از آنکه جمعه‌ها را با خانواده خود سپری کند با مردم سپری می‌کرد شاید اگر بگویم هیچ جمعه‌ای و هیچ تعطیلی نبود که او در خانه باشد اغراق نکردم زیرا او محبوب آمد و محبوب تر این دنیا را ترک کرد.

وی ادامه داد: راز او در عمل به این آیه قرآن است ان الذین آمنوا وعملوا صالحات. کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند خداوند آنها را محبوب و مورد مودت مردم قرار می دهد با صداقت وارد میدان شد و با صداقت از میدان خارج شد.

وی تأکید کرد: این جلوه‌های ملکوتی و معنوی این شخصیت، دامنه‌های این معنویت فراتر از کلماتی است که من به کار می گیرم اما ابعاد شخصیت سیاسی و مدیریت این رئیس جمهور عزیز تجلی درخشانی از فردی است که در مکتب اسلام تعلیم یافته است.

تشریح توطئه های داخلی و خارجی در آغاز دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی

سلامی در ادامه به توطئه های داخلی و خارجی در دوران آغاز ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان داخلی و خارجی در جستجوی ایجاد یک تصور باطل و القای رویاهای شیطانی خود بودند. آنها این گونه تصویر ساخته بودند از دوران خدمت این رئیس جمهور و دولت همراه او می‌گفتند وقتی ایشان رئیس جمهور شود پنجره‌های دیپلماسی به روی ایران بسته خواهد شد، سیاست خارجی ایران در مسیر انسداد سیاسی قرار خواهد گرفت ایران در جهان تنها خواهد ماند آن‌ها می‌گفتند انزوای کشور ایران را فرا خواهد گرفت سیاست خارجی قفل خواهد شد.

وی در این باره ادامه داد: آنها تلاش داشتند این دولت را این گونه به دنیان نشان دهند؛ روابط کشورها قطع خواهد شد می گفتند چالش‌های اقتصادی سنگینی در انتظار ایران است تحت دولت او صادرات و واردات قطع خواهد شد، اثرات تحریم شدت خواهد گرفت، سرمایه گذاری نزول خواهد یافت یاران ها قطع خواهد شد، انبارها خالی خواهد شد درآمدهای دولت کاهش خواهد یافت صادرات نفت به صفر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات دشمنان داخلی و خارجی سعی داشتند دولت شهید رئیسی را به دنیا این گونه نشان دهند که این دولت در تامین مایحتاج عمومی مردم از مشکلات عقب خواهد افتاد کرونا بر کشور غلبه خواهد کرد ثبات و امنیت داخلی تحت تاثیر تنش‌های سیاسی و چالش‌های اقتصادی بر هم خواهد ریخت اعتماد مردم فرو خواهد پاشید امید مردم به یاس تبدیل خواهد شد این گزاره ها، شایعات را مدام در جامعه و جهان منتشر می‌کردند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: وقتی او قدم به عرصه ریاست جمهوری گذاشت باید در نبرد با کسانی قرار می گرفت که می خواستند اعتماد مردم به رئیس جمهور را از بین ببرند باید امید ایجاد می کرد تا پروژه معیوب سازی ملت که توسط دشمنان در دستور کار بود، این پروژه‌ها با شکست مواجه می‌شد او باید از اقتدار ایران به اعتبار قدرت ایران با واقعیت‌های ملموس و قابل قضاوت دفاع می‌کرد.

وی تأکید: شهید رئیسی باید روح جهاد را در پیکره مدیران جامعه احیا می کرد کار سختی در انتظار او بود توکلی قوی اعتماد به نفسی فراوان می‌خواست، او باید در مسیر این تدابیر قرار می‌گرفت و واقعاً حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با چنین عملکرد و تفکر و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که هم راستایی دولت بود یک جریان قدرتمندی ساخت که آنچه در مرکزیت و قلب نظام اسلامی تدبیر می‌شد همان در میدان عمل اجرا می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: این به ما قوت می‌بخشید برکت و حرکت می‌داد، با این الگو همراه شدن سختی‌ها را تحمل کردند زیرا می‌دانستند مردان این نظام برای حل مسائل شان به آب و آتش می‌زنند از رفاه و زندگی خود و جانشان می‌گذرد بر خستگی‌ها چیره می شوند آنها افسرده نیستند شادابند با طراوت اند، مقتدرانه امیدوارو امیدبخش به مقامات و مسئولان نگاه می کنند.

وی تصریح کرد: وقتی حجت الاسلام و المسملین رئیسی به عنوان رئیس جمهور وارد عرصه شدند کرونا از کشور رفت و مردم از ماسک ها آزاد شدن، روابط انسان‌ها با یکدیگر و نشاط روحی به جامعه بازگشت تسلط این دولت بر کرونا در یک میدان قضاوت جهانی صورت گرفت آنها آنجا که قدرت های بزرگ در مقابل این مسئله زانو زدند؛ اما در سیاست خارجی او پیش رفت.

سلامی در ادامه از تغییر مناسبات دیپلماسی و قدرت ایران در عرصه سیاست جهانی در دوران شهید رئیسی اشاره کرد و افزود: به تعبیر دشمنان ما، شهید رئیسی تصویر جدیدی از مناسبات سیاسی ایران با جهان ساخت، با نفوذ خارجی ایران اسلامی را توسعه داد او می فهمید و می‌دانست که آمریکا بسیار کوچک‌تر از همه جهان است و جهان بسیار بزرگتر از آمریکا و ایران کشوری بزرگ و پهناور است صاحب قدرت و نفوذ است و می تواند از شعائر و آرمان های خود دفاع کند.

وزرات خارجه ایران به جهان در عملیات وعده صادق مشروعیت نظامی اسلامی تفهیم کرد

سلامی خاطر نشان کرد: شهید رئیسی روابط با همسایگان را به سطحی عادی و مطلوب رساند تنش‌ها را راحت کرد با آن وزیر خارجه نجیب، اما پرتوان، پر تلاش و مقتدر که در مقابل خواست قدرت‌ها مردانه و جوانمردانه می‌ایستاد یک گام عقب نمی‌نشست با قلب مطمئن کلام طیب می گفت همه او را معتبر می دانستند امیر عبداللهیان یک وزیر نمونه بود؛ من او را در میدان های سخت دیده بودم در شب‌های سخت قبل از عملیات وعده صادق که نیمه‌های شب مقامات خارجی قدرت‌های بزرگ با او تماس می گرفتند و از او تمنا می‌کردند که یا عملیات نکنید یا آرام و خفیف عملیات کنید او توانسته بود مشروعیت نظام را در عملیات وعده صادق به جهان تفهیم کند.

وی در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق و تأثیرآن در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: جهان پذیرفته بود که ما برای زدن مشروعیت داریم نیمه‌های شب شهید عبداللهیان با من تماس می‌گرفت و می گفت در این لحظه کدام وزیر خارجه با او تماس گرفته است یک گفتگویی درخشان سرشار از اقتدار و افتخار که من به عنوان یک عنصر خادم این ملت لذت می‌بردم از این همه جاذبه از این همه صلابت که ایشان داشت.

وی به اقدام دیگرمهم رئیس جمهور و وزیر خارجه در عرصه بین الملل اشاره کرد و افزود: عبداللهیان در سازمان همکاری شانگهای به همراه رئیس جمهور عضویت یافتند این کار بزرگی بود، شکستن قفل انزوایی بود که می‌خواستند بر درب‌های سیاست خارجی ایران بزنند شهید عبداللهیان در آفریقا، آمریکای لاتین، شرق آسیا، غرب آسیا، آسیای میانه و قفقاز همه جا صاحب تاثیر بود و این کمک می کرد او انزوا را کاملا ابطال کرد ایران یک کشور معتبر بین‌المللی شد.

ایران به بازیگر موثر در نظام بین المللی تبدیل شد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: همه فهمیدن بدون ایران نمی‌توانند معادلات منطقه‌ای و جهانی را حل کنند ایران به بازیگر موثر نظام بین المللی تبدیل شد ایران رفعت یافت، موقعیت و منزلت بین المللی او در بلندای عالم قرار گرفت شعاع تاثیر ایران در جهان پیش رفت.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان خارجی در در انتظار بودند تا تحریم نسخه‌ای برای تسلیم ملت ایران شود تا دولت در حل مسائل مردم ناکام بماند اما تحریم هم شکسته شد با نگاه دولت مردان ما، با هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی در در مقابل زیاده‌خواهی، قدرت‌های بزرگ مقاومت کرد و مردمی که کنار رئیس جمهورو رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران بودند ایستادند شرایط را تحمل کردندیک قدم به عقب نگذاشتند شرافت و کرامت و حیثیت خویش را با دلار تعویض نکردند.

وی یادآور شد: برای تخفیف چند دلار در هر بشکه نفت به دشمن پناه نبردند. صادرات ما راهش باز شد زیرا هر کسی تقلا کرد کشتی از ما بگیرد کشتی او را گرفتیم هر کسی از ما کشتی زد کشتی او را زدیم پرچم‌ها امروز در بلندای کشتی‌های تجاری و نفتکش ما در اهتزاز است و خطوط کشتی رانی ما از خطوط کشتی رانی هر قدرت و کشور دیگری در جهان امن‌تر است تحریم شکسته شد اثرات آن تنزل یافت و ما از تاثیرات تحریم فاصله گرفتیم.

سلامی یادآور شد: علاوه بر آن تحریم فرصتی شد برای استقلال اقتصادی، جوانان ما در داخل کشور به تهیه و تولیدات علمی پرداختند، در دوره تحریم ماهواره ها را به فضا پرتاب کردیم، همچنین در صنعت دفاعی پیشرفته‌ترین سلاح‌ها، در عصر تحریم ساختیم.

وی به دیگر موفقیت های ایران اسلامی در دوران تحریم اشاره کرد و ادامه داد: نیروگاه‌ها، پالایشگاه ها، پیشرفت‌های ما در علوم و فناوری‌های نوین محصول اعتماد به نفس ملت ایران در دوران تحریم بود، شکستن تحریم دو راه داشت یا از طریق پناه بردن به بیگانه برای کسی که برای پناه بردن به کسی که مشکل برای ما ایجاد کرده است این یک نگاه بود که بیگانه و دشمن از مسائل ما را حل کند و یک نگاه این بود که ما باید خود، مشکلات مان را حل کنیم ما از ترس بیگانه نباید به بیگانه پناه ببریم، از ترس دشمن نمی‌توان به دشمن پناه برد.

وی تأکید کرد: شهید رئیسی توانست محرومیت زدایی، فقر زدایی را به عنوان دستور کار جدی نظام قرار دهد و خود پیش قدم بود در سیل، زلزله در هر حادثه تلخی در قلب خطر بود من به یاد دارم وقتی در یکی ایالت های آمریکا سیل آمد و بعد از روزها و هفته ها قطعی برق، رئیس جمهور آمریکا سری به آنجا سفر کرد؛ این تفاوت دو مکتب است تفاوت دو شخصیت است یکی تربیت شده مکتب اسلام، امام خمینی (ره) و امام خامنه ای و دیگری تربیت شده مکتب غرب و همه اینها را جهان می‌تواند در یک میدان قضاوت به زیبایی ببیند.

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهدای خدمت با حضور جمعی از وزیران ، رئیس قوه قضائیه ، شخصیت های کشور و لشگری، امام جمعه مشهد، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی به همراه جمع کثیری از زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha