چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ |۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 10, 2024
خاندوزی

حوزه/ وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با هوشمندسازی نظام مالیاتی، فعالیت‌های سودجویانه مالیاتی با اشراف بر داده‌محوری قابل شناسایی شده است و این فعالیت‌ها به حداقل خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در آیین افتتاح آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی با مشارکت دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و شرکت دانش بنیان و افتتاح ارائه خدمات مالیاتی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، گفت: حرکت به سمت داده‌محوری شروع شده که امیدواریم این روند استمرار یابد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به افتتاح آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی گفت: این آزمایشگاه برای استفاده کاربران و پژوهشگران جهت تحلیل داده‌ها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای اجرای این آزمایشگاه‌ها در وزارت اقتصاد با مقاومت‌های زیادی روبرو بودیم که اکنون با رعایت اصل محرمانگی این دسترسی را برای پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است.

خاندوزی با اشاره به اینکه اطلاعات برای تحلیل‌ها موردنیاز شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: هوشمندترین و برترین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به دستگاه‌های کشور در حکمرانی و تصمیم‌گیری کمک کنند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان را می‌توان در قالب قراردادها و اجرای طرح‌های فناورانه به رسمیت شناخت؛ همچنین انتظار داریم دولت چهاردهم نیز تعاملات سازنده‌ای بین دولت و دانش و پژوهش کشور را با سرعت بیشتری ادامه دهد.

وی گفت: شرکتی در زیرمجموعه‌های دولتی نداریم که داده‌های آنها ارایه نشده باشد مگر جز چند شرکت که اطلاعات آنها محرمانه است.

شایان ذکر است: آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی با مشارکت دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و شرکت دانش بنیان و ارائه خدمات مالیاتی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی امروز سه‌شنبه افتتاح شد.

در این آزمایشگاه داده‌کاوی سازمان امور مالیاتی ۱۱۰ منبع اطلاعاتی درون و برون‌سازمانی، بیش از یک هزار جدول و ۲۵ هزار فیلد اطلاعاتی نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha