چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ |۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 10, 2024
مهدی توکلیان

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی قم از برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی و دوره آموزشی همزمان با فرارسیدن اوقات فراغت از تحصیل دانش آموزان در کتابخانه های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در جمع خبرنگاران از برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی و دوره آموزشی همزمان با فرارسیدن اوقات فراغت از تحصیل دانش آموزان در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

توکلیان گفت: یکی از مأموریت‌های مهم کتابخانه های عمومی، نقش کتابخانه ها در سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت است که این مهم در فصل تابستان و فراغت از تحصیل دانش آموزان و دانشجویان مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا، با تلاش و همت کتابداران و همراهی اهالی فرهنگ و هنر، بیش از ۷۰۰ عنوان کارگاه آموزشی ویژه تابستان ۱۴۰۳ در کتابخانه های عمومی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم تاکید کرد: با نیازسنجی‌های انجام شده توسط کتابداران، تلاش شده است تا این دوره‌های آموزشی متناسب با علاقه و نیاز مردم منطقه طراحی شود.

وی اظهار کرد: در همین راستا تلاش شده است تا با در نظر گرفتن علایق گروه‌های سنی مختلف، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متنوعی نظیر نجوم، حافظ خوانی، گویندگی، طراحی سایت، نقالی، بورس، رباتیک، خوشنویسی، نویسندگی، عکاسی و… طراحی شده است که اطلاعات بیشتر در این زمینه را می‌توان از طریق مراجعه به کتابخانه های عمومی و یا تماس با کتابخانه منطقه و محله مورد نظر دریافت کنند.

توکلیان همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر این دوره‌های آموزشی ویژه تابستان، کتابخانه های عمومی با برگزاری رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی مناسبت محور و کتاب محور نظیر رونمایی و جشن امضای کتاب، نقد کتاب، نشست کتابخوان، روز بازی، نمایشنامه خوانی، محافل ادبی و قرآنی و … میزبان شهروندان فرهنگ دوست استان خواهند بود.

وی در پایان ابراز داشت: تابستان امسال همچون سال‌های گذشته با برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور نیز همراه خواهد بود که ویژه برنامه‌های متناسب با این رویداد نیز در کتابخانه های عمومی برگزار می‌شوند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha