چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
نشست مدارس معارف اسلامی یزد

حوزه/ مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مدارس معارف اسلامی سعادت یزد به عنوان حلقه مفقوده آموزش و پرورش یزد به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، سید علی المدرسی رئیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی یزد پیش از ظهر امروز در نشستی با دکتر رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به منظور ارائه گزارش سالیانه مدارس معارف اسلامی سعادت یزد، اظهار داشت: ابعاد کیفی مدارس سعادت یزد مبتنی بر شمسه رشد در گروه سنی مقطع راهنمایی برای دختران و پسران و فرآیندهای تربیتی طی شده در کنار توجه به اصول آموزشی و تعالی بخشی علمی دانش آموزان در سال گذشته می‌باشد.

وی توجه به مدارس سعادت یزد را خواستار شد و افزود: برنامه‌های پیش روی این مدارس مبتنی بر استخراج عوامل مؤثر بر تعلیم و تربیت بر اساس شمسه رشد دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی یزد خواهد بود.

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ابراز کرد: شمسه رشد با محوریت اساتید متخصص در حوزه تربیتی در سال‌های گذشته تهیه شد و اکنون قابل استفاده برای حوزه‌های مختلف آموزشی و پرورشی در این دانشگاه است و نقش بسیار جدی و بی‌بدیلی را در اداره امور عرصه‌های تربیتی در مدارس سعادت یزد در سال گذشته داشته است.

المدرسی، ادامه داد: فرایندهای تعلیم و تربیت بر مبنای شمسه رشد ساماندهی، جهت گیری و بهبود بخشی می‌شود و استقبال خانواده‌ها از این مهم بسیار ارزشمند و مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اهداف کیفی و تعالی بخشی آموزشی و پرورشی دانش آموزان، اظهار کرد: مقطع راهنمایی مهم‌ترین مقطع در رابطه با هویت بخشی تربیتی نوجوان و اثربخش‌ترین مقطع در دختران و پسران نوجوان است.

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ادامه داد: اهداف و برنامه‌های مدارس سعادت یزد با استقبال مدیر کل آموزش و پرورش مواجه شد و وی گمشده تعلیم و تربیتی را در مجموعه سعادت دانست.

المدرسی از مصوبات این نشست را توسعه مدارس دخترانه و پسرانه سعادت یزد بیان کرد و یادآور شد: از سوی مدیر کل آموزش و پرورش توجه به شاخص‌های کیفی و تعالی بخشی آموزشی و تحصیلی دانش آموزان در این مدارس خواسته شد.

وی اظهار کرد: با همراهی و همدلی و همکاری همه دست اندرکاران، این بنای ارزشمند که با طراحی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جدیت مسئولین مرتبط در سازمان سما به ثمر نشسته است، امیدواریم توفیقات بیشتری برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.

مدارس معارفی سعادت یزد، حلقه گمشده تعلیم و تربیت است

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست، با اشاره به وجود برخی مشکلات در نسل امروز، خاطرنشان کرد: مدارس معارف اسلامی سعادت یزد به عنوان حلقه مفقوده آموزش و پرورش یزد به شمار می‌رود و هرچه برای رسیدن به این اهداف تلاش کنیم کم است.

وی با تقدیر از مؤسسان مدارس سعادت یزد، تصریح کرد: باید دانش آموزان را با فرهنگ و ارزش‌های جامعه و زیست واقعی و اجتماعی آشنا کنیم.

مدیر کل آموزش وپرورش استان یزد، استقبال خانواده‌های یزدی از ثبت نام فرزندانشان در مدارس سعادت را یکی از نقاط قوت توسعه این مدارس عنوان کرد و گفت: تأمین نیروی انسانی این مدارس یکی از مطالبات به‌حق این مدارس است که در حد وسع و توانمان مشارکت می‌کنیم.

رحیمی نژاد تأکید کرد: برنامه‌های درسی مدارس سعادت براساس محتوا و چارچوب‌های درسی آموزش و پرورش باشد و در کنار آن برنامه‌های فوق برنامه و ساعت اضافه براساس اهداف مدارس سعادت دنبال شود.

مدارس معارفی سعادت یزد، حلقه گمشده تعلیم و تربیت است

مدارس معارفی سعادت یزد، حلقه گمشده تعلیم و تربیت است

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha