دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ |۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 15, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر هدفمند برگزار شدن اجلاسیه بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین شهید عاشوری، گفت: سجایای ویژه شهید عاشوری باید برای حوزه های علمیه بعنوان الگو مطرح شده و روحیات شهید مانند شجاعت رفتاری وی در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز در نشست هماهنگی اجلاسیه حجت الاسلام والمسلمین شهید عاشوری شهید شاخص روحانیت کشور در سال جاری، اظهار داشت: امیدواریم انتخاب شهید عاشوری به عنوان شهید شاخص روحانیت کشور باعث الگوگیری جامعه و روحانیت از شهدا شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر هدفمند برگزار شدن اجلاسیه بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین شهید عاشوری، افزود: سجایای ویژه شهید عاشوری باید برای حوزه های علمیه به عنوان الگو مطرح شده و روحیات شهید مانند شجاعت رفتاری وی در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: این آموزه ها به عنوان دستاوردهای روحانیت به جامعه روحانیت و جامعه ایمانی عرضه و به عنوان یک آموزه اعتقادی، اخلاقی و انقلابی روی آن کار شود.

وی با بیان اینکه نسل فعلی در استان بوشهر کاملا زوایای مختلف زندگی شهید عاشوری را تجربه کرده اند، اضافه کرد: اگر قرار است مستند یا کلیپی از زندگی شهید عاشوری تولید شود، از ظرفیت اصحاب هنر خود استان بوشهر استفاده شود که هم آثار و برکات بهتری و هم هزینه کمتری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهید و منسوبین به ایشان، گفت: بهترین کانون شناخت شهید عاشوری خانواده اش هستند چون از نزدیک با وی زندگی کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت های حوزوی شهید عاشوری در شهرهای شیراز، قم، نجف و بوشهر، بیان کرد: جایگاه حوزوی شهید عاشوری از حیث تبلیغ و علمی نیز برجسته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha