سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
تبریز

حوزه/ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت ماه محرم الحرام بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت ماه محرم الحرام بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

دهه اول ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند. آن اسوه های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومتشان در تاریخ جاودانه گردید و سرلوحه زنده دلان و نیک سیرتان قرار گرفت.

عاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی حضرت سیدالشهداء، حسین بن علی(علیه السلام) و یاران فداکارش در صحنه کربلا خلق شد. کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می آورد.

امروز فرهنگ عاشورایی چنان در عمق جانها و دلها اثر گذاشته که همه ساله در این روزها، اوج عشق و اخلاص نسبت به اسوه جهاد و شهادت حضرت امام حسین(علیه السلام) در جای جای دنیا به نمایش گذاشته می شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام شهادت سرور و سالار آزادگان جهان، امام حسین (علیه السلام) و علمدار با وفایش حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) را که یادآور رشادت‌ها و مظلومیت‌های خاندان پاک رسالت است، به تمامی مسلمانان و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) تسلیت عرض می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha