سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله حامدی(ره) میانه در جمع کارکنان سپاه میانه بر ضرورت شناخت معاویه و یزید زمان تأکید کرد و گفت: رهرو امام حسین علیه‌السلام هرگز با امثال یزید بیعت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام سعید سلیمی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حامدی(ره) میانه در آیین سوگواری دهه اول ماه محرم با سینه زنی و عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد، با اشاره به ماجرای ننگین تلاش مروان و ولید برای اخذ بیعت از امام حسین علیه‌السلام برای حاکمیت یزید و پاسخ قاطع آن حضرت، اظهار داشت: با ابتلای جامعه اسلامی به حاکمان یزیدی، فاتحه اسلام خوانده می‌شود و این برائت از حکومت طاغوت و یزیدیان همواره باید در طول تاریخ جریان یابد.

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه بنای خلقت و پایان آن به وجود مبارک معصومین علیهم‌السلام بنا نهاده شده است، جایگاه، شأن و مقام ائمه اطهار را بسیار والا توصیف کرد و متذکر شد: مطالعه تاریخ با اسناد معتبر ما را از گمراهی و افتادن در ولایت طاغوت و یزیدیان نجات می‌دهد.

وی مداومت بر زیارت عاشورا و نماز اول وقت، انس با قرآن کریم، مداومت بر نماز شب و اکرام، اطعام و احسان به والدین را عامل ثبات قدم و عاقبت به خیری و سعادت دنیا و آخرت دانست و گفت: انجام این اعمال ما را از روزمرگی خارج کرده و لذت معنویت را در دل‌هایمان جاری می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله حامدی(ره) میانه افزود: باید فرهنگ روشنگری در جامعه جریان داشته باشد تا امثال معاویه و یزید، نتوانند با تکرار دروغ، آن را راست نمایی کرده و واقعیات را تحریف کرده و دستور قتل حسین‌های زمان را صادر کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha