سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) مسیری را برای همه آزادگان تاریخ گشود، گفت: کنار حسین(ع) بودن، یعنی مبارزه با هر نوع طاغوتی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جمع عزاداران حسینی، اظهار داشت: امروز جامعه با دو حسین بن علی(ع) ارتباط دارد، یک سطح، حسینی(ع) است که در قتلگاه به شهادت رسید، سطحی که ارتباط با آن آسان است و یک سطح نیز ارتباط با حسین بن علی(ع) است که در دعای عرفه مطرح شده و کمتر با آن ارتباط داریم.

وی با تأکید بر اینکه معرفت امام شناسی لازمه امروز جامعه است، گفت: حرف امام حسین(ع) این است که اگر معرفت خدا نداشته باشید، نمی‌توان خدا را عبادت کرد.

امام جمعه همدان، با طرح این سوال که آیا ما هم می‌توانیم همانند امام حسین(ع) در اوج سختی‌ها باز هم سخن از رضایت پروردگار بزنیم؟، ابراز کرد: علت آنکه کمتر با امام حسینی که در دعای عرفه مطرح می‌شود ارتباط داریم، سختی‌هایی است که در این مسیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل در دین داری، معرفت است، خاطرنشان کرد: به همان اندازه‌ای که انسان از خدا می‌ترسد، دارای معرفت است، به بیان دیگر کسی که دارای معرفت است، هر حرفی را به زبان نمی‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه قیام امام حسین(ع)، یک قیام سیاسی بود، البته نه برای قدرت طلبی که برای اصلاح قدرت، اظهار کرد: اگر جریان فرهنگی آن دوران با یزید همراه نبود، نمی‌توانست علیه امام حسین(ع) جریان سازی کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های آن دوران باعث شد تا جامعه اسلامی قانع شود که یا سکوت کند و یا حق را به یزید دهد، تصریح کرد: اینکه طرف مقابل سخن امام را نشنید، به این خاطر بود که در جریان اقتصادی فاسد قرار گرفته بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تأکید کرد: در نبرد با طاغوت باید در سه عرصه جریان فکری فاسد، جریان اقتصادی فاسد و جریان فرهنگی فاسد ورود کرد.

وی با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) مسیری را برای همه آزادگان تاریخ گشود، گفت: کنار حسین(ع) بودن، یعنی مبارزه با هر نوع طاغوتی.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha