سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ |۹ محرم ۱۴۴۶ | Jul 16, 2024
تصاویر/ تصاویر اجتماع یوم العباس با حضور مردم ولایتمدار شهرستان تکاب

حوزه/ همزمان با شب تاسوعای حسینی مردم شهرستان تکاب در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و خیابان‌های این شهر به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، دوستداران و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در شهرستان تکاب همزمان با شب تاسوعای حسینی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برادر با وفایش علمدار و سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عزاداری پرداختند.

شور حسینی در جای جای شهرستان تکاب در شب تاسوعای امام حسین(ع) به چشم می‌خورد و نوای یا حسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) به همراه صدای حزن‌انگیز طبل و سنج در فضای شهرستان طنین انداز شده بود.

مردم شهرستان تکاب اعم از پیر و جوان، زن و مرد و نوجوانان و خردسالان دیشب را با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی، عزاداری و سوگواری کردند تا این شعار را مخابره کنند که «باد و طوفان می‌خوابد، پرچم حسین نمی‌خوابد.»

همچنین عزاداران در قالب دسته‌های زنجیرزنی و سینه زنی یاد پرچمدار اصحاب حسین(ع) را زنده نگه داشتند و به یاد مظلومیت شهدای دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

همچنین تجمع یوم العباس در این شهرستان به مناسبت شب تاسوعا با حضور مردم مؤمن و متدین شهرستان تکاب و با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha