چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
بانوان

حوزه/دبیر شورای هیئات مذهبی بانوان استان مرکزی گفت: به لطف الهی فعالیت بانوان در هیئات مذهبی توأم با دستاوردها و برکات فرهنگی و اجتماعی قابل توجهی بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، مریم یونسی در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز داشت: در حال حاضر در سامانه طوبی مشخصات حدود ۳۰۰ هیات مذهبی ویژه بانوان در استان مرکزی ثبت شده است و برخی از این هیئات سابقه ای افزون بر ۱۵ سال دارند.

وی با بیان این که در طول ماه محرم بیش از سه هزار روضه و آئین مذهبی ویژه بانوان در این استان دایر است، افزود: روضه‌ها و آئین‌های مذهبی بانوان استان مرکزی در هیأت‌ها، منازل، تکایا و حسینه ها برگزار می‌شود همچنین توسط هیأت‌های بانوان غذای
نذری طبخ می‌شود.

وی یادآور شد: البته فعالیت بانوان هیئتی در استان مرکزی محدود به سوگواری و عزاداری حسینی نیست بلکه این فعالیت ها توأم با برکات و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی بوده است.

یونسی همچنین گفت: برخی هیأت بانوان در حوزه خیریه فعال هستند و برخی ذیل بیت الزهراها در حوزه جوانی جمعیت فعالیت دارند.

وی بیان داشت: از سوی دیگر برخی از هیأت‌های بانوان به عنوان اقتصاد هیأت کارآفرینی می‌کنند و مجموعه‌ای ایجاد کردند که علاوه بر درآمدزایی، به صورت خودجوش و مردمی با دریافت تسهیلات، حسینیه، تکیه و مسجد می‌سازند، ضمن آن که در برخی از هیأت‌های مذهبی بانوان، کلاس‌های آموزشی، تابستانی و ورزشی ویژه کودک، نوجوان و بزرگسالان برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha