جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: ترور ترامپ مشکوک است. دعوا بر سر قدرت به هر قیمتی است، گاهی خود زنی می کنند تا به قدرت برسند ما نمی دانیم کار خودشان هست یا کار رقیب؛ اما در فضای آمریکا زلزله ای به پا خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ که در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن تشکر از حضور در مراسم عزای سیدالشهدا (ع) و اصحاب آن عنوان کرد: امام حسین (ع) اهداف فراوانی برای قیام شان داشتند به همین خاطر باید دقت کنیم در مراسم های عزاداری ما هم جنبه عاطفی وجود داسته باشد و هم به اباعبدالله (ع) معرفت پیدا کنیم و با شناخت در این مراسم ها شرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید مراسم‌های عزاداری به گونه‌ای باشد که دین داری مردم رو به گسترش برود؛ یعنی مردم بین قبل از محرم و بعد از محرم تفاوت دین داری و معرفت نسبت به اهل بیت (ع) داشته باشند و در عاطفه به اهل بیت (ع) به اوج برسند. اگر همه این هنرمندی را داشته باشیم مجالس عزاداری ما زیبایی‌های خاص خود را پیدا می‌کند.

امام جمعه قم ضمن تشکر از حضور مردم در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری تشکر اضافه کرد: برای رئیس جمهوری منتخب دعا می‌کنیم که بتوانند به وعده‌هایی که در دوران انتخابات دادند عمل کنند و همکارانی را انتخاب کنند در امتداد حرکت جهادی و ارزشی شخصیتی مانند شهید رئیسی باشند که شب و روز نمی‌شناختند.

وی اظهار کرد: این کشور متعلق به رسول‌الله (ص) و اهل بیت (ع) است و نگاه ما در انتخاب‌ها باید نگاه اهل بیتی باشد و اگر این نگاه بود موفقیت هست؛ اما اگر این نگاه نبود باید تردید کرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از آقای مخبر تشکر می‌کنیم که به خوبی انتخابات و کشور را مدیریت کردند. اقدامات آقای مخبر در زمان ریاست شهید رئیسی و بعد از شهادت ایشان نشان داد که این انسان‌ها به دنبال مدیریت و مقام نیستند؛ بلکه به دنبال انجام وظیفه هستند و از این انسان‌ها باید تقدیر کرد.

خطیب جمعه قم با اشاره به فجایع غزه گفت: جنایات رژیم غاصب همچنان ادامه دارد و مدعیان دروغین حقوق بشر نیز بمب‌هایی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند که قدرت تخریب بیشتری دارد و با این کارشان نشان بیان می‌کنند که ما در جنایات رژیم صهیونیستی شریک هستیم.

وی ادامه داد: این مدعیان دروغین با این اقدامات جنایت‌کارانه‌ای که دارند برای دیگران پرونده حقوق بشر باز می‌کنند و می‌خواهند ما را محکوم کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: امروز فریاد مردم فلسطین در همه دنیا بلند شده است.

وی خطاب به رژیم غاصب گفت: کودک کشی و مردم را آواره کردن هنر نیست، هنر را فلسطینی‌ها نشان دادند که شما را در دنیا رسوا کردند. همان‌طور که درباره اباعبدالله با همه سختی‌هایی که حضرت زینب (س) و اسرا متحمل شدند پیروز میدان را امام حسین (ع) می‌دانیم اکنون نیز پیروز واقعی مردم فلسطین هستند این‌ها هم در دنیا پیروز هستند و هم در آخرت مورد رحمت خدا هستند؛ اما دشمنان آنها هم در دنیا و هم در آخرت سرشکسته هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: درود بر ملت قهرمان یمن که بیان کردند که نقطه کار تل‌آویو است و اولین اقدام خود را انجام دادند و رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که ما در شرایط بدی قرار داریم دیگر امنیتی نخواهیم داشت.

وی گفت: ترور ترامپ مشکوک است. دعوا بر سر قدرت به هر قیمتی است، گاهی خود زنی می کنند تا به قدرت برسند ما نمی دانیم کار خودشان هست یا کار رقیب؛ اما در فضای آمریکا زلزله ای به پا خواهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه اول با بیان اینکه بهترین تقوا پرهیز از گناهان، پرهیز از آزار دیگران و پرهیز از غیبت برادر مؤمن است، عنوان کرد: امام رضا (ع) می‌فرماید: لا وَرَعَ اَنْفَعُ مِنْ تَجَنُّبِ مَحارِمِ اللّه وَالْکَـفِّ عَنْ اَذَی الْمُـؤمِنِ؛ هیچ ورع و تقوایی، سودمندتر از پرهیز از حرام‌های خدا و اجتناب از اذیت مؤمن نیست.

وی در رابطه با آثار اعتقاد و باورمندی به قیامت و معاد گفت: بعد از دعوت به توحید، یکی از مهمترین دعوت های پیامبران دعوت به معاد و روز رستاخیز است؛ این یعنی اینکه بدانید که پس از مرگ زندگی در جایی دیگری ادامه دارد؛ اما فقط در این دنیا امکان جمع آوری توشه وجود دارد.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه انسان‌های باورمند به معاد نگاه متفاوتی به دنیا دارند، تصریح کرد: انسان‌هایی که غرق در دنیا و باتلاق‌های آن هستند نسبت به انسان‌های باورمند به قیامت نگرش متفاوتی به دنیا دارند. انسان‌های باورمند به قیامت، دنیا را پلی برای رسیدن به آخرت می‌دانند؛ اما انسان‌هایی که به معاد اعتقاد ندارند دنیا را مکان دائمی می‌دانند.

امام جمعه قم اضافه کرد: انسانی که به آخرت اعتقاد دارد شهوات و نفس خود را کنترل می‌کند و هر کاری نمی‌کند و لذت‌های خود را در مسیر حلال خداوند قرار می‌دهد.

وی گفت: امام علی (ع) می‌فرماید: «هنگام تصمیم بر کارهای زشت به مرگ فکر کنید؛ زیرا مرگ را که نابود کننده لذت‌ها، شکننده شهوت‌ها و قطع کننده آرزوهاست به هنگام به یادش آورید.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه معادباوری دو اثر دارد، یادآور شد: اعتقاد و باورمندی به معاد سبب اصلاح نگاه ما به دنیا و کنترل غرایز و شهوات می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha