جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه کسی که کار بلد و متخصص است، مستحق پذیرش مسئولیت است، گفت: باید از پدیده شوم سیاسی تقدم رابطه‌ها بر ضابطه‌ها و تقدم حزب بازی بر شایستگی پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: مسئولی که اهل تقوا است، بنایش خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه تفاوت امام حسین(ع) با متدینین آن دوران در این بود که حضرت معتقد بودند، عبادت خدا بدون اجتناب از طاغوت تکمیل نمی‌شود، ابراز کرد: سیدالشهدا(ع) معتقد بودند در برابر طغیان‌گر باید مقاومت کرد و جامعه ایمانی نباید به طاغوت تمایل پیدا کند.

امام جمعه همدان، افزود: افراد به ظاهر متدین در آن دوران به امام حسین(ع) می‌گفتند حضرت نباید وارد سیاست شود.

وی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور منتخب از انتخاب افراد با وابستگی حزبی و جناحی پرهیز کند، خاطرنشان کرد: همان طور که صبحت از وفاق مطرح شده، امیدواریم در عمل نیز این مهم را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه کسی که کار بلد و متخصص است، مستحق پذیرش مسئولیت است، یادآور شد: کارآمدی و امین بودن شاخصه‌هایی است که در اسلام مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه ملاک و شاخص در انتخاب نیرو همان است که حضرت امیر(ع) فرمودند نه برخی مسائل مطرح شده، اظهار کرد: این توصیه امام علی(ع) است که در انتخاب نیرو شفاعت و توصیه را قبول نکن مگر در مورد افراد امین و کارآمد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با تأکید بر اینکه مسئول باید امین نسبت به جان، مال، فرهنگ و اعتقادات مردم باشد، گفت: باید از پدیده شوم سیاسی تقدم رابطه‌ها بر ضابطه‌ها و تقدم حزب بازی بر شایستگی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه باور مسئول باید این باشد که میز مسئولیت، امانت در نزد او برای خدمت به مردم است، تصریح کرد: در انتخاب افراد باید به گذشته او نگاه کرد، سطح زندگی و میزان باورهای او به آرمان‌ها و اعتقادات مورد توجه باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با تقدیر از اقدامات و خدمات شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: مبنای شورای نگهبان عمل به قانون است.

وی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، یادآور شد: امروز یاد نکردن از مسلمان غزه بی‌انصافی است، چگونه می‌شود امروز گفت "لعن الله یزید" و به فکر مردم غزه نبود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه رعایت حرمت و شئون هیئت‌ها در عین وسعت نگاه، لازم است، گفت: همه باید در مجلس امام حسین(ع) شرکت کنند، اما هنجارهای الهی و احترام عزاداری امام حسین(ع) نیز باید رعایت شود.

وی خواستار برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی در همدان شد و یادآور شد: متولیان و هیئت‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای عاشورا و این ایام داشته باشند، به نحوی که مردم بتوانند عزاداری کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha