شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
تحلیف

حوزه/ فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: سومین درس واقعه کربلا بصیرت نسبت به عملیات روانی دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی صبح امروز در مراسم تحلیف دانشجویان استخدامی نیروی پدافند هوایی ارتش در اصفهان، این مراسم را روزی به یاد ماندنی برای دانشجویان استخدامی عنوان کرد و اظهار داشت: افتخار بزرگی است که از امروز به صورت رسمی وارد نیروی مقتدر پدافند هوایی شدید، نیرویی که وظیفه و ماموریت آن دفاع از حریم آسمان ایران اسلامی است.

وی ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اشاره‌ای به عبرت‌های حادثه عاشورا کرد و گفت: اولین درس مهم این واقعه این است که باید امام زمان خود را به موقع یاری کرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، به قیام توابین پس از حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر توابین به موقع به یاری امام شتافته بودند، شاید شاهد حادثه غم انگیز کربلا در سال ۶۱ هجری نبودیم.

وی دومین درس حادثه کربلا را استقامت در راه حق و حقیقت عنوان کرد و گفت: همه کسانی که در آن برهه زمانی حساس، حق و حقانیت را به ثروت و پست و مقام فروختند در این آزمون الهی شکست خورند و چیزی جز پشیمانی عایدشان نشد، صحنه‌های این امتحان مختص کربلا نیست و همه جغرافیای زمانی و مکانی بشر همواره آماج این آزمون الهی است، باید با عبرت گرفتن از واقعه عاشورا همواره و به هر قیمتی حق و حقانیت را یاری کنیم.

حدادی، سومین درس واقعه کربلا را بصیرت نسبت به عملیات روانی دشمن دانست و تصریح کرد: در ابتدای حرکت و قیام امام حسین(ع)، هزاران نفر با ایشان بیعت کردند و آمادگی خود را برای نصرت حضرت اعلام کردند، ولی آنچه اتفاق افتاد عملیات روانی بنی امیه بود که باعث شد همین افراد تحت تاثیر قرار گرفته و دست از یاری فرزند پیامبر اکرم (ص) بکشند.

وی تصریح کرد: باید بدانیم عملیات روانی، خط مقدم دشمن است و باید آن را با بصیرت و اعتماد به نصرت و یاری خداوند متعال و توکل بر او در حوادث سخت خنثی کنیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با اشاره به اینکه نیروهای نظامی در بالاترین سطح علمی قرار دارند، ابراز کرد: تلاش کنید همواره یک نظامی با دانش باشید تا بتوانید نقش و وظیفه و مسئولیت خود را در این نیروی مقتدر به خوبی ایفا کنید.

قرائت سوگند نامه، ایراد خطابه توسط نماینده دانشجویان، انجام حرکات رزمی توسط یکی از دانشجویان و تقدیر از دانشجویان برتر در نمرات علمی و تیراندازی نیز جزء برنامه‌های این مراسم بود.

بصیرت نسبت به عملیات روانی دشمن، از عبرت‌ها واقعه کربلا است

بصیرت نسبت به عملیات روانی دشمن، از عبرت‌ها واقعه کربلا است

بصیرت نسبت به عملیات روانی دشمن، از عبرت‌ها واقعه کربلا است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha