شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
توکل و نهضت عاشورا

حوزه/ مهیاپور گفت: از مهمترین درس‌های نهضت امام حسین(ع) توکل بر خداوند در تمام امورات و تصمیمات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم نرگس مهیاپور فرمانده بسیج اساتید و نخبگان مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان در مراسم ایام عزاداری محرم که در مؤسسه قرآنی این مدرسه و در جمع شماری از بانوان برگزار شد، توکل را از آموزه‌های‌ کلیدی‌ دین‌ برشمرد که آثار شگرف و سترگی بر فرد و جامعه دارد و اظهار داشت: عاشورا جلوگاه بزرگ تسلیم در تاریخ بشریت است که از سوی امام حسین(ع) درخشش کرد.

وی توکل را ناشی از اعتماد بر ذات اقدس الهی و موجب آرامش انسان برشمرد و گفت: یکی از مهمترین درس‌های نهضت امام حسین(ع) توکل بر خداوند در تمام امورات و تصمیمات بوده و یکی از صحنه‌های زیبای توکل در قیام حضرت در روز عاشورا است.

فرمانده بسیج اساتید و نخبگان مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان، با استناد به روایاتی با تأکید بر اهمیت توکل بر خدا، یادآور شد: هر کس بر خدا توکّل کند، خداوند کفایت مهمات و مشکلات او را می‌کند «ومن یتوکّلْ علی الله فهو حسْبه».

مهیاپور از مهمترین درس‌های نهضت امام حسین(ع) را توکل بر خداوند در تمام امورات و تصمیمات دانست و ابراز کرد: یکی از صحنه‌های زیبای توکل در قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا است، عاشورا جلوگاه بزرگ تسلیم در تاریخ بشریت است که از سوی امام حسین(ع) درخشش نمود.

وی توکل را رکن سبک دینی زندگی دانست و تصریح کرد: بحث توکل فراتر از یک بحث اخلاقی است، زندگی، عاقبت و ابدیت ما به توکل بر خدا گره خورده و اینکه تحت ولایت خدا باشیم یا شیطان، این مهم به توکل وابسته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha