شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری شمسا

حوزه/رئیس بسیج زنان سپاه امام رضا(ع) گفت: اولین جشنواره فرهنگی هنری شمسا(طراحی و دوخت لباس فاخر ایرانی اسلامی) با همکاری بسیج زنان سپاه امام رضا(ع) و اداره کل ارشاد استان در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، رویا حیدرزاده رئیس بسیج زنان سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری شمسا(طراحی و دوخت لباس فاخر ایرانی اسلامی) در جمع خبرنگاران گفت: جامعه ما فرهنگ غنی، ایرانی و اسلامی خودش را دارد.

وی افزود: در فرهنگ غنی ایران و دین اسلام به موضوع پوشش و سبک زندگی به صورت خاص و ویژه به توجه شده است.

رئیس بسیج زنان سپاه امام رضا(ع) در این باره توضیح داد: آنچه که در بحث اجتماع مطرح است حضور افراد در جامعه با ظاهری مناسب در قالب اصول، باورها و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است.

حیدرزاده با اشاره به وضع موجود جامعه که در حال جنگ فرهنگی هستیم ، ادامه داد: امپراتوری سلطه با تمام ابزار خود تلاش دارد ارزش‌ها، باورها و نگرش ها را کمرنگ کرده و با ظاهری جذاب می خواهد ذائقه و باورهای جامعه ایرانی را تغییر دهد و ارزش های خود را که مغایر با فرهنگ اسلامی و ایرانی است در جامعه حاکم کند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط موجود ضرورت ایجاد می کند افراد فعال حقیقی و حقوقی در حوزه فرهنگ در این عرصه عملیاتی عمل کنند ، اضافه کرد: باید این ضعف و آسیب که در حال حاضر گریبان گیر کشور و جامعه ایرانی شده است کاهش پیدا کند.

رئیس بسیج زنان سپاه امام رضا(ع)در ادامه پیرامون جشنواره شمسا گفت: این اولین جشنواره ای استانی است که به دنبال استفاده از ظرفیت زیبایی و هنر به ارائه ایده و طرح پیرامون پوشاک می پردازد.

وی با اظهار امیدواری پیرامون برگزاری این جشنواره در تغییر ذائقه بانوی اصیل ایرانی در عرصه پوشاک گفت: این جشنواره با ارائه طرح ها و ایده های متناسب با سلایق مختلف می تواند پوشاک مناسب با حفظ چارچوب ارزش ها و فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی در اختیار همه بانوان قرار دهد.

حیدرزاده با بیان اینکه این جشنواره به دنبال برگزاری نمایشگاه و ارائه خدمت با قیمت های بالا نیست، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد، فنی و حرفه ای، آموزش و پروش، دانشگاه الزهرا از جمله نهادهای همکار در برگزاری این جشنواره هستند .

وی خاطر نشان کرد: اولین جشنواره فرهنگی و هنری شمسا (طراحی و دوخت ) در ۴ سطح ویژندها، عمومی، دانشجویی، دانش آموزی در قالب های مانتو، اجتماع و کالکشن مادر فرزندی برگزار می شود.

رئیس بسیج زنان سپاه امام رضا(ع) گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره به مدت ۵ روز در قالب نمایشگاه طرح ها و ایده های برتر در حوزه پوشاک بانوان عرضه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha