جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
حفظ تصویری

حوزه/ طرح یک‌ساله «حفظ تصویری قرآن کریم» با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای امنیت و مدافعان حرم و وطن و ۱۶۰ دانش‌آموز دختر و پسر داوطلب حفظ قرآن در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مراسم افتتاحیه طرح «حفظ تصویری قرآن کریم» شامگاه پنجشنبه(۲۸ تیرماه) با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ۴۰۰ نفر از خانواده های قرآنی و تعدادی از مسئولین و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی در سالن شهدای وحدت مشهد برگزار شد.

این طرح به همت مسجد و مجتمع فرهنگی قرآنی الزهرا (ع) و به صورت کاملا رایگان برگزار می‌شود و قرار است ۱۶۰ دانش آموز دختر و پسر داوطلب حفظ قرآن از سراسر کشور، برای ماندگارتر شدن حفظ کلام وحی، به صورت حضوری و در قالب آموزش‌های تصویری، قرآن را طی یک‌سال با اقامت شبانه روزی در مشهد بیاموزند و پس از آن به مدت یک ماه نیز مهمان حرم سیدالشهدا(ع) در کربلا خواهند بود.

قرآن راه مقابله با اسلام‌هراسی دشمن است

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در این مراسم گفت: جمگ امروز جنگ حق و باطل است، در این تقابل گسترده، جریان باطل با همه توان تلاش می‌کند با اسلام هراسی در برابر این موج گسترده گرایش به مفاهیم اسلام مانع ایجاد کند و تنها راه مقابله با این هجمه تمسک به قرآن و بهره‌گیری از فرمایشات اهل‌بیت (ع) است،

وی افزود: انقلاب اسلامی فارغ از وابستگی به جریان شرق و غرب، به دست مردی الهی پایه گذاری شد که بر تنها مسیر نجات‌دهنده بشر از بحران‌ها که قرآن و اهلبیت (ع) است، تاکید کرد و مردم را به به دین و قرآن و اهلبیت (ع) دعوت کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این موج در تمام دنیا مخاطبان فراوانی را به خود جلب کرد که روز به روز هم گسترش پیدا می‌کند و امروز، آثار این موج در قلب اروپا و آمریکا قابل مشاهده است.

وی افزود: همین امر هم عامل اصلی است که موجب شده طی گذشت بیش از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی ادامه دارد و دشمنان هم تمام همت خود را در این دشمنی گذاشته اند تا مردم از انس با قرآن و اهلبیت فاصله بگیرند

حجت الاسلام پژمان‌فر خاطرنشان کرد: باید تلاش و مجاهدت کنیم که مسیر نورانی قرآن و اهلبیت در همه زوایای زندگی ما محقق شود و نهضت انس با قرآن باید به عنوان یک جریان گسترده در کشور برقرار باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به حضور حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، این موضوع را از ضرورت‌های توسعهه فرهنگ قرآنی در کشور دانست و گفت: در مجلس شورای اسلامی نیز تلاش کرده ایم حمایت‌های لازم را از این موضوع داشته باشیم تا برنامه‌های قرآنی توسعه پیدا کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بیسوادی قرآنی را در کشور برطرف کنیم و همه افرادی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند، حداقل مهارت روخوانی و روان‌خوانی قرآن را داشته باشند.

وی با انتقاد از این که در آموزش و پرورش، ساعت‌های زیادی از وقت دانش‌آموزان به عنوان قرآن گرفته می‌شود، اما ثمره‌های نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در آنها به وجود نمی‌آید، خاطرنشان کرد: بنده این نکته را به وزیر آموزش و پرورش هم گفته ام که در دوران تحصیل ۱۲ ساله دانش آموزان حداقل ۷۲۰ ساعت برنامه قرآنی وجود دارد. اما متاسفانه حاصل این ساعات، حتی یک مهارت روخوانی و روان‌خوانی در بین دانش‌آموزان نیز نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان‌فر افزود: در این عرصه ضعیف عمل کرده ایم و باید برنامه ریزی کنیم. البته متاسفانه در این زمینه چندان امیدی به نهادهای رسمی نداریم و آن چیزی که می‌تواند فرهنگ قرآنی را در جامعه توسعه دهد، نهادهای مردمی است.

وی با تقدیر از نهادهای مردمی که ظرفیت‌های خود را در راستای انس با قرآ در جامعه به کار گرفته‌اند، گفت: باید این مجموعه‌ها با جدیت مورد حمایت قرار بگیرند.

گفتنی است، در این مراسم از کتاب «حفظ ماندگار» تالیف «امیرعلی حقدادیان» که به همت انتشارات رنگین کتاب روانه بازار نشر شده است، رونمایی شد. کتابی که در قالب آن، روش حفظ تصویری قرآن کریم به علاقمندان آموزش داده می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha