پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ |۱۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 18, 2024
رئیس کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی

حوزه / مدیر کل امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: برای اولین بار در کشور ، اعتبار زیارت برای خانواده های مددجو توسط دولت شهید رئیسی در نظر گرفته شد و همچنین در کمک هزینه به خانواده های نیازمند بعد از استان سیستان و بلوچستان دومین استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، رضا سلم آبادی مدیر کل امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی امروز در مراسم رونمایی از دستاوردهای دولت سیزدهم در خراسان رضوی در اردوگاه ثامن الائمه گفت: این مجموعه یادگار امام خمینی (ره) و به نام ایشان است و در کلام ایشان و مقام معظم رهبری، رسیدگی به محرومین و نیازمندان ، از سوی تشکل ها، خیرین و مسئولین توصیه شده است.

وی ادامه داد: صف انتظار معیشت کمیته امداد به دلیل مشکلات در منابع اعتباری بود این در حالی است که از ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ به بعد صف انتظار نداشتیم و هر نیارمند به محض مراجعه پرونده او در جریان قرار می گیرد، همچنین افراد در تهیه جهیزیه 6 ماه در انتظار بودند در حال حاضر 5 قلم جهیزیه به راحتی به نوعروسان اهدا می شود و در سال گذشته 4500 جهیزیه در استان توزیع شده است.

سلم آبادی در ادامه به اقدامات کمیته امام خمینی (ره) در عرصه های فرهنگی، آموزشی اشاره کرد و گفت: 100 هزار مددجو در سال گذشته در اردوگاه ثامن الائمه در قالب اردوهای دانش آموزی با برگزاری برنامه های فرهنگی، آموزش و تفریحی از آنها میزبانی کرده ایم.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در حوزه فرهنگی و آموزشی، بیان کرد: در سال گذشته میزبان بیش از ۱۰۰ هزار نفر روز در اردوگاه ثامن الائمه بودیم و تمام هزینه های بیمه، حمل و نقل، اسکان و پذیرایی و ‌... توسط امداد پرداخت شده است و هیچ مبلغی از مددجو دریافت نکردیم؛ همچنین در اردوهای دانش آموزی حداقل ۸۰۰ نفر در ۶ روز در هر هفته در طول تابستان میزبانی می کنیم که در این اردوها از مربیان کنکور و مشاوران برجسته برای این دانش آموزان بهره می گیریم و شاید در هر تابستان بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به خانواده ها در این خدمات پرداخت می کنیم.

مدیر کل امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور اعتبار زیارت برای خانواده های مددجو توسط دولت شهید رئیسی در نظر گرفته شد و همچنین در کمک هزینه به خانواده های نیازمند بعد از استان سیستان و بلوچستان دومین استان هستیم، در حوزه مسکن معادل ۱۴ استان در کشور مسکن می سازیم و با توجه به نگاه ویژه دولت شهید رئیسی به مسکن‌محرومان، ۴۴ هزار خدمت در حوزه مسکن از احداث، خرید و تعمیرات مسکن صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha