شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
المصطفی

خوشگفتار گفت: سرعت تغییرات در عصر فناوری به قدری است که اگر لحظه‌ای خود را به روز نکنیم از قافله زندگی عقب مانده و از تطبیق یافتن با شرایط عصر باز خواهیم ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر علی اکبر خوشگفتار، صبح امروز در نخستین همایش استانی مولفه‌های توانمندسازی نسل جدید آموزش و پرورش در عصر دیجیتال که در مجتمع امام خمینی(ره) جامعه المصطفی العالمیه در حال برگزاری است، انسان امروزی در عصر ارتباطات را متفاوت با بشر در تمام دوران دیگر دانست و گفت: در گذشته مردم نسبت به هرچیز که مشاهده می کردند و می شنیدند واکنش نشان می دادند اما امروز شاهد آن هستیم که سیستم عصبی افراد نسبت به مشاهدات خود به شکل متفاوتی عمل می نمایند.

وی با اشاره به سرعت رشد هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زندگی افراد، اظهار داشت: سرعت تغییرات در عصر فناوری به قدری است که اگر لحظه ای خود را به روز نکنیم از قافله زندگی عقب مانده و از تطبیق یافتن با شرایط عصر بازخواهیم ماند.

استاد دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نقش پژوهش در سازمان ها و مراکز مختلف اظهار کرد: تحقیقات و استفاده از یافته های پژوهشی نسبت به نهادهایی مانند بهداشت و درمان، در سازمان های آموزشی و مدارس جایگاه مناسبی ندارد. نمی توان پذیرفت مربیان و مدیران ما حتی با ساحت های شش گانه نظام تعلیم و تربیت به خوبی آشنا نباشند.

وی ادامه داد: حتی برای درک عملکرد صحیح آموزش و پرورش باید از روش های علمی و تحقیقاتی استفاده نمود. پژوهش در آموزش تلاش می نماید ادله و شواهد کافی ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود سیستم آموزشی ما عملکرد صحیحی را دنبال می کند.

خوشگفتار با تشریح مفهوم مدیریت و مدیریت آموزشی، ابراز داشت: تعریف ساده مدیریت، هنر انجام مطلوب کار از طریق دیگران است و می توان در یک کلمه مدیریت را تصمیم گیری دانست. یک مدیر باید تصمیم بگیرد در هر موضوع از چه روشی استفاده نماید. سازمان آموزشی دارای چهار زیرسیستم رفتاری، سازمانی، فناوری و محیطی است. برای تشخیص صحت تصمیم گیری در هر کدام از این چهار موضوع باید از شواهد علمی و پژوهشی کمک گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha