شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
المصطفی

مدیر کل آموزش و پرورش قم در همایش استانی مولفه های توانمندسازی نسل جدید آموزش و پرورش در عصر دیجیتال، گفت: امروز با دنیای پیچیده ای مواجهیم که تشخیص حق و باطل در آن مشکل است و توانمندی در تفکیک میان حق و باطل یکی از نیازهای ضروری عصر دیجیتال به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علیرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش استانی مولفه های توانمندسازی نسل جدید آموزش و پرورش در عصر دیجیتال که در مجتمع امام خمینی جامعه المصطفی العالمیه قم برگزار شد با تقدیر از همکاری جامعةالمصطفی در برگزاری این همایش، اظهار داشت: فناوری باید در اختیار بشر باشد و نه انسان تابع فناوری. ما گاهی راه خود را گم می کنیم. خداوند حتی اعتقاد به خود را مستلزم تحقیق، پژوهش و شناخت کرده است.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، کسی که امروز در ولایت فقیه شک دارد باید در مبانی توحیدی خود بازنگری کند.

وی با اشاره به آیه ۳۶ سوره اسراء "وَلَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا" / از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسئولند، ابراز داشت: اگر به مفاد این آیه توجه داشته باشیم هرگز دچار اشتباه نخواهیم شد. یکی از مشکلات ما در عصر دیجیتال این است که هرچه می بینیم را باور و در نشر آن مشارکت می کنیم. در تعاریف جدید شخصی باسواد است که در فضای مجازی بتواند راه خود را پیدا نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، اعتقاد و ایمان به خدا را اصلی ترین راه نجات از اضطراب و چالش های عصر فناوری دانست و گفت: از آفت های جدی فضای مجازی و دنیای دیجیتال مسائل غیراخلاقی، مباحث غیرمفید، تمسخر و اهانت به دیگران است.

رحیمی با تاکید بر این که در دنیای دیجیتال ما مسئول هر پیامی هستیم که نشر می دهیم، اظهار کرد: امروز با دنیای پیچیده ای مواجه هستیم که تشخیص حق و باطل در آن مشکل است و توانمندی در تفکیک میان حق و باطل در این فضا یکی از نیازهای ضروری در عصر دیجیتال به شمار می آید.

انتهای پیام