شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
نماز جمعه

حوزه/یکی از دانش آموزان را به عنوان خطیب نماز جمعه پشت تریبون مستقر کردیم و یکی از دانش آموزان به عنوان مکبر ایستاد. آن دانش آموز دو خطبه را خواند.

حجت الاسلام محمدتقی جلائی امام جمعه رودیان در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در سمنان با اشاره به نزدیک شدن به ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از انقلاب به بیان خاطره‌ای از دانش آموزان کلاس هشتم مدرسه‌ای در نجف آباد پرداخت که با آموزش عملی منحصربفرد جذب نماز جمعه شدند.

وی در بیان این خاطره اظهار کرد: در شهر نجف آباد اصفهان برای دانش آموزان کلاس هشتم تدریس داشتم. یک از دروس کتاب پیام‌های آسمانی این مقطع تحصیلی درباره نماز جمعه است. شیوه حوزه علمیه را برای دانش آموزان به صورت گروهی و مباحثه‌ای اجرا کردم. در بحث نماز جمعه نیز بچه‌ها را به نمازخانه مدرسه بردیم و آموزش عملی دادیم بدین صورت که یکی از دانش آموزان را به عنوان خطیب نماز جمعه پشت تریبون مستقر کردیم و یکی از دانش آموزان به عنوان مکبر ایستاد. بنده آموزش دادم و آن دانش آموز دو خطبه را خواند. بعد از قرائت خطبه‌ها همین دانش آموز را تشویق کردم که به عنوان امام جماعت بایستد.

حجت الاسلام جلائی افزود: شاید بیش از هفتاد درصد دانش آموزان اولین باری بود که کیفیت نماز جمعه را به این صورت مشاهده می‌کردند.

امام جمعه رودیان گفت: این دانش آموزان آشنا نبودند که برخلاف سایر نمازها در رکعت اول باید قنوت بگویند و در رکعت دوم اول رکوع بروند و بعد قنوت بگویند. این برای دانش آموزان خیلی جذبه داشت.

وی اظهار کرد: اثر و نتیجه این نمازها را که به آن‌ها یاد دادیم این شد که پایان هفته که من در نماز جمعه شهر شرکت کردم تعدادی از بچه‌های همان کلاس در نماز جمعه شرکت کردند و گفتند اولین بار است که در نماز جمعه شرکت می‌کنیم. تدریس شما با آن کیفیت خیلی به ما انگیزه داد تا از نزدیک در نماز جمعه شرکت کنیم و جذب نماز جمعه شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha