شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی - سمنان

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: در قانون اساسی دو وظیفه برای شورای نگهبان تعیین شده است. وظیفه نخست نگهبانی از قوانین اسلام و قانون اساسی و دومین وظیفه شورای نگهبان نظارت بر انتخابات‌های ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: در قانون اساسی دو وظیفه برای شورای نگهبان تعیین شده است. وظیفه نخست نگهبانی از قوانین اسلام و قانون اساسی است.

امام جمعه موقت تهران، دومین وظیفه شورای نگهبان را نظارت بر انتخابات‌های ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد و گفت: از شورای نگهبان تفسیر خواستند که نظارت بر انتخابات، استصوابی است یا استطلاعی؟ اعضای وقت شورای نگهبان پاسخ دادند که این نظارت استصوابی است.

وی خاطرنشان کرد: بحمدلله شورای نگهبان در طول عمر مبارکش تا توانسته و آن قدر که در توانش بوده به این دو وظیفه عمل کرده است. رحمت و درود خداوند بر گذشتگان این نهاد مقدس همچون آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی، آیت‌الله شاهرودی، آیت‌الله مومن و آیت‌الله یزدی. خداوند به اعضای کنونی نیز توفیق بدهد تا به وظیفه قانونی خودشان عمل کنند.

آیت‌الله خاتمی بیان داشت: در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد. در روزهای اخیر نیز شاهد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بودیم. از این رو در این ایام در دو و حتی سه نوبت که تا ساعت ۱۲ شب نیز به طول می‌انجامید، مشغول انجام وظیفه بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha