یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 21, 2024
1

حوزه/ ستاد امر به معروف و نهی از منکر شفاف‌سازی را به مثابه یک معروف اداری لحاظ می‌کند و ضمن احترام به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، مطابق ماده ۵ این قانون، گزارش عملکرد خود در سال ۱۴۰۲ را، به صورت شفاف و واضح منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اطلاعیه ای آورده است: در سال‌های اخیر، بارها شاهد هجمه‌های رسانه‌ای غیرمنصفانه و بعضا مغرضانه در ارتباط با عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوده‌ایم. در این رابطه، بی‌اطلاعی برخی از فعالان رسانه‌ای و داوری سطحی درباره عملکرد ستاد امر به معروف، باعث قرار گرفتن این افراد در کنار چنین رسانه‌هایی شده است؛ این در حالی است که گروهی نیز وارد کردن هجمه علیه نهادهای فرهنگی و دینی را به نوعی فضیلت سیاسی برای خود تبدیل کرده‌اند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر شفاف‌سازی را به مثابه یک معروف اداری لحاظ می‌کند و ضمن احترام به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، مطابق ماده ۵ این قانون، گزارش عملکرد خود در سال ۱۴۰۲ را، به صورت شفاف و واضح، در بیش از ۱۰۰ صفحه، در پایگاه اطلاع رسانی خود به آدرس اینترنتی https://setad-abm.ir/fa/۱۳۹۷۰ و همچنین کانال فضای مجازی ایتا به آدرس https://eitaa.com/Setadeabm منتشر کرده است.

با وجود تلاش‌هایی که برای نادیده گرفتن اقدامات مثبت و اثربخش ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود، این ستاد همواره بر انجام مسئولیت اجتماعی خود مصمم است و همزمان از نظارت همگانی در این زمینه استقبال می‌کند.

بر اساس وظیفه قانونی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در ماده ۱۶ قانون حمایت از آمران معروف مورد تصریح قرار گرفته، اقدامات این ستاد حول محورهایی از قبیل حمایت از تشکل‌های مردمی، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و ارتقای سطح آگاهی‌های دینی و اخلاقی، صیانت از ارزش‌های اسلامی، حمایت از آمران معروف و... برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

اخیرا نیز برخی رسانه‌ها و افراد با بهانه قراردادن «بودجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر» سعی در زیر سوال بردن فعالیت‌های اثربخش و مثبت این مجموعه مردمی داشته و دارند، در حالی که ستاد امر به معروف، بر خلاف برخی از مجموعه‌ها، کاملا در این مورد شفاف عمل می‌کند و این آمادگی را دارد که پاسخگوی عملکرد خود باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha