دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
مراسم اختتامیه دومین کنگره بانوان تاثیرگذار اردبیل

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: سیره حضرت زینب (س) الگوی تمام عیار برای کنشگری بانوان در عرصه فرهنگی در تمام ادوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در مراسم اختتامیه دومین کنگره بانوان تاثیرگذار اردبیل در سالن همایش پارک بانوان اردبیل در سخنانی اظهار کرد: در افق تمدنی انقلاب اسلامی اولین نکته در کنشگری زن، توجه به اهمیت مسئله بانوان و مباحث فرهنگی در این حوزه است.

وی تربیت اندیشه را مهم ترین بحث در تربیت فرزندان عنوان کرد و افزود: حضرت زینب (س) تربیت یافته مادری همچون حضرت زهرا(س)، در دفاع از آرمان ولایت حاضر شد و الگوی شاخصی در تربیت بشمار می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استن اردبیل بر ضرورت تربیت مدیران فرهنگی در جامعه تاکید کرد و افزود: تربیت مدیران مهم ترین عرصه در تربیت برای مواجهه با مسائل فرهنگی است چرا که مدیران توانمند در عرصه فرهنگی می توانند در عرصه تربیت موفق عمل کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده، تبلیغ بر اساس محتوای مستند بر تعالیم دینی را اولویت اصلی برای بانوان فرهیخته و مبلغان برشمرد و افزود: استناد به سنتهای پیامبر (ص) و ارائه مطالب پر محتوا بر اساس آموزه های اصیل، قوی و به روز تعالیم دینی باید در تبلیغ و فعالیت های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی شجاعت و عمل به هنگام را از شاخصه های مهم در عرصه فرهنگی عنوان کرد و گفت: حضرت زینب (س) با شجاعت و اقتدار در مقابل تمام مصائب ایستاد و با ایراد خطبه به تبیین قیام عاشورا پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در عرصه فرهنگی باید توجه به آرمان ها و افق پیشرو در مسئله مهدویت را در اولویت برنامه ها قرار داد.

در ادامه با اهدای لوح سپاس و هدایایی از بانوان تاثیرگذار در عرصه فرهنگی و تبلیغی تجلیل شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha